نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 17:37

شایسته‌سالاری راه مقابله با جریانات انحرافی

امام جمعه بندرانزلی در نظر گرفتن شایسته سالاری در انتصاب مسؤولان را یک اقدام مناسب در مقابل جرایانات انحرافی برشمرد و گفت: ما برای مقابله با توطئه دشمنان اگر بخواهیم به صورت برنامه‌ریزی شده و جامع نگاه کنیم یکی از آن اقدامات شایسته سالاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، امام جمعه بندرانزلی  امروز در همایش کارگاهی و نمایشگاه راه بیراهه با بیان اینکه در هر جایی که ما با اشراف اطلاعات و برنامه‌ریزی و جهت‌دهی در امکانات کشور حرکت کنیم موفق می‌شویم، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس آن هجمه که اکثر دنیا علیه نظام ایجاد کردند و تدارکی که برای صدام انجام دادند آن چیزی که توانست نظام اسلامی را در برابر این هجمه گسترده موفق کند، تلاش‌های رزمندگان و همچنین همه امکانات کشور در اختتیار این فضا قرار می‌گرفت و این عامل موفقیت بود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین با اشاره به اینکه ما باید تمام ظرفیت و امکانات فرهنگی را در کنار هم قرار دهیم تا موفق شویم، افزود: ما در حوزه فرهنگی ضعیف نیستم بلکه در نوع تدارک آن ضعیف هستیم، اگر ما در حوزه‌های فرهنگی به صورت صحیح و برنامه‌ریزی شده و با اطلاع کار کنیم دیگر از دشمن و اقداماتش واهمه نخوایم داشت. 

وی فقر را یکی از راه‌های به انحراف کشیدن جامعه دانست و بیان کرد: جریانات انحرافی علاوه بر هزینه در چاپ کتب و افکارشان در زمینه معیشت هم فعال هستند و اگر ما مسؤولان این موضوع را جبران نکنیم، فرقه‌ها به بهانه بسته معیشتی، حمایت‌های مالی و عاطفی آنها را جذب می‌کنند. 

امام جمعه بندرانزلی در نظر گرفتن شاسیته سالاری در انتصاب مسؤولان را یک اقدام مناسب در مقابل جریانات انحرافی برشمرد و تصریح کرد: ما برای مقابله با توطئه دشمنان اگر بخواهیم به صورت برنامه‌ریزی شده و جامع نگاه کنیم یکی از آن اقدامات شایسته سالاری است، شایسته سالاری در انتصاب مسؤولان نظام اسلامی بسیار تأثیرگذار است، کسی را باید گماشت که دنباله‌رو عقاید نظام است و دغدغه داشته باشد نه همانند قائله‌های اخیر کشور، آب به آسیاب دشمن بریزد.

محمد پورخوش سعادت با اشاره به جریان فرقه‌های نوظهور و انحرافی اظهار کرد: در چند سال اخیر و همچنین بعد از انقلاب، غربی‌ها همه ظرفیت‌های خود را جمع کردند تا با جریانات الهی و دینی مقابله کنند و رقیب خود را بر زمین بزنند. 

وی با بیان اینکه برای زمین زدن به مسیری که به حقیقت منتهی می‌شود باید طراحی‌های در علوم شناختی صورت بگیرد، افزود: در این راستا انواع واقسام فرقه‌هایی که ایجاد کرده‌اند که تبشیری‌ها یکی از این موارد هستند و همانند وهابیت خودمان است که حالتی تهاجمی و وابستگی تمام به صهیونیستی دارند.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه در گذشته مسیحیت در گیلان از چاپ انجیل به زبان گیلکی بهره می‌برد، گفت: چندی پیش انجیلی قدیمی به زبان گیلکی که در ۱۲۰ سال پیش طراحی کردند یافت شد و این نشان می‌دهد که چقدر این موضوع برای آنان مهم است. 

پورخوش سعادت با بیان اینکه جریانات انحرافی از همه ابزارها استفاده می‌کنند تا حتی یک نفر از بدنه اسلام و شیعه کم کنند، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیافتد و جوانان امروز به سمت مطالعه بیشتر و عمیق شدن نروند قطعاََ با مشکلات بیشتری در آینده با آن مواجه خواهیم بود و این وظایف ما مسؤولان را سنگین‌تر می‌کند و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313615

مهمترین اخبار ایران و جهان: