نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:35

کنگره آمریکا استفاده از چت‌جی‌بی‌تی را محدود می‌کند

کنگره آمریکا قصد دارد استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌بی‌تی را محدود کند، زیرا بیم افشای اطلاعات حساس از این طریق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، محدود استفاده از ابزار هوش مصنوعی محدود به چت جی پی تی نبوده و دیگر ابزار مشابه را نیز در برخواهد گرفت.

بر اساس یادداشتی که توسط کاترین شیپندور، رئیس بخش اداری مجلس نمایندگان منتشر شده، شرایط محدود کننده‌ای برای استفاده از چت جی پی تی و مدل‌های هوش مصنوعی با کارکرد مشابه در دفاتر کنگره تعیین می‌شود. وی می‌گوید، کارکنان فقط مجاز به استفاده از خدمات پولی چت جی پی تی پلاس، به دلیل کنترل‌های شدیدتر آن بر حریم خصوصی هستند و این کار فقط برای تحقیق و ارزیابی مجاز است؛ لذا کارکنان کنگره نمی‌توانند از این فناوری برای پیشبرد امور کاری روزمره خود استفاده کنند.

کارکنان فقط مجاز به استفاده از ربات چت جی پی تی و جی پی تی پلاس با داده‌های در دسترس عموم هستند. قابلیت‌های مورد نیاز برای حفظ حریم خصوصی باید به صورت دستی فعال شوند تا از فعل و انفعالاتی مانند تغذیه مدل هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های حساس جلوگیری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312915

مهمترین اخبار ایران و جهان: