نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:36

برگزاری جشن وصال در شهرستان آبیک

جشن وصال در شهرستان آبیک به عنوان نماینده استان قزوین به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان با جشن وصال سراسر کشور با حضور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جشن وصال به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک و با محوریت سمن «گامی به سوی موفقیت» و با حضور امام جمعه شهرستان آبیک، سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج  حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور ۱۵ زوج در  فرهنگسرای باران برگزار شد.

مهمترین نیاز «زن» محبت و مهمترین نیاز «مرد» احترام است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در این جشن با اشاره به نیازهای متنوع زنان و مردان و برتری برخی نیازها در بانوان اظهار کرد: مهمترین و ضروری ترین نیاز و دغدغه یک زن در زندگی از بین اولویت ها مانند خوراک، پوشاک، مسکن و خودرو، محبت است که مرد باید مراقب باشد در تلخ ترین و سخت ترین شرایط زندگی محبت را نسبت به زن نشکند و به گونه ای رفتار نکند که زن احساس بی محبتی کند.

وی با تاکید بر اینکه مرد باید برای محبت ورزیدن به زن برنامه داشته باشد، افزود: مردان، ذاتا ریاست طلب هستند و مهمترین نیاز آنان احترام است که از محبت برایشان مهمتر است. 

امام جمعه شهرستان آبیک ریاست عاطفی در خانه را با خانم و ریاست حقوقی را با آقا دانست و ادامه داد: زنان نباید در سخت ترین شرایط زندگی حرمت و احترام همسران خود را بشکنند و باید مردان در خانه احساس عزت و قدرت کنند. 

حسینی میرامینی بیان کرد: کلید طلایی خوشبختی در زندگی زناشویی این است که زوجین عزت یکدیگر را نشکنند، آقایان، محبت بانوان را خدشه دار نکنند و بانوان هم احترام آقایان را نشکنند تا زندگی سعادتمندانه داشته باشند و یک عمر، شیرین در کنار هم زندگی کنند. 

اجرای سرود، مرشدخوانی در مدح امیر مومنان حضرت علی (ع) و اهل بیت آن حضرت و جاری شدن خطبه عقد یک زوج و هدیه به 15 زوج از برنامه های جنبی جشن بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301815

مهمترین اخبار ایران و جهان: