نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:35

جمهوری اسلامی ایران سالم‌ترین نظام حکومتی و سیاسی است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: جمهوری اسلامی ایران سالم‌ترین نظام حکومتی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر دوشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن بعث کرمانشاه برگزار شد از جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالم‌ترین نظام حکومتی و سیاسی یاد کرد.

وی با گرامیداشت ماه ذیحجه و تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)، گفت: با وجود برخی مشکلات نظامی سالم‌تر از جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد زیرا تشکیلات ما متصل به خداوند متعال است.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص اهمیت ماه ذیحجه و فریضه حج، افزود: ماه ذیحجه پر اسرار ترین ماه است و فریضه بزرگ حج بعد از نماز والاترین جایگاه را در آئین بندگی ما دارد.

علما تصریح کرد: حضرات معصومین (علیهم‌السلام) مسیرهای تقرب الی الله را به ما نشانه داده اند زیرا هر جا که سخنی فرموده اند متصل به کلام وحی است، برای همین سخنان ایشان زنده است زیرا اسلام و فطرت هیچگاه کهنه نمی‌شود.

وی یادآور شد: اسلام معتقد است انسان موحد متولد می‌شود و این فطرت جواب گوی تمام پرسش‌های طول تاریخ بشر است و می‌بینیم انسان در صورتی که مؤمن ومعتقد به خداوند متعال باشد ابدیت می‌یابد و در این راستا و بر اساس سخن امام باقر (ع) باید در دین فقیه باشید زیرا اگر در دین فقیه باشیم تمام مواهب ارزشمند انسانی و معنوی در وجود ما متجلی است.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جوهر همه احکام دینی است زیرا احکام در صورت زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر اجرایی می‌شود و می‌بینیم امام راحل (ره) با توسل به جوهر دین انقلاب اسلامی ایران را بنیاد نهاد و آن رخداد عظیم الهی، سیاسی را به وجود آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310515

مهمترین اخبار ایران و جهان: