نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 12:35

اولین دستاورد ضدحملات به روایت اوکراین؛ آزادی روستای متروک!+ فیلم

ارتش اوکراین با انتشار ویدئویی مدعی شد که در جریان پیشروی‌ در منطقه دونتسک، سه روستا را آزاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کی‌یف با انتشار ویدئویی مدعی شد که در منطقه دونستک در شرق این کشور پیشروی و سه روستا را آزاد کرده است.

در ویدئویی که ارتش کی‌یف منتشر کرده و اصالت آن تایید نشده، سربازان اوکراینی پرچم این کشور را در ساختمانی ویران در روستای «بلاهوداتنی» در منطقه دونتسک برافرشته و با پرچم واحدشان در روستای مجاور به نام نسکوچنی، عکس یادگاری می‌گیرند.

والری شِرشِن، سخنگوی واحد نظامی «تاویرا» اوکراین گفت: شاهد اولین دستاوردهای ضدحملات هستیم؛ دستاوردهای منطقه‌ای.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز بعدها گفت که نیروهای این کشور، روستای «ماکاریفکا» در جنوب اوکراین را «از اشغال درآورده» و حدود ۳۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ متر در دو محور جبهه جنوبی پیشروی کرده‌اند.

مالیار در کانال تلگرامی خود نوشت: در محورهایی که نیروهایی ما در فاز دفاعی هستند، هیچ موضعی را از دست نداده‌ایم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که ضدحملات اوکراین در جریان است اما آنها از نفوذ به خطوط دفاعی مسکو ناکام مانده و تلفات سنگینی داده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اما به‌رغم تمجید از نیروهای این کشور، به ضدحملات با مناطقی که عملیات در آن جریان دارد، هیچ اشاره‌ای نکرد.

زلنسکی دیروز هم تایید کرده بود که ضدحملات کی‌یف که غرب مدت‌هاست انتظارش را می‌کشید، آغاز شده است. مقامات اوکراین درباره عملیات‌های مرتبط با ضدحملات، سیاست سکوت اتخاذ کرده و از اوکراینی‌ها نیز خواسته‌اند تا هیچ اطلاعاتی منجر به لو رفتن عملیات، افشا نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279959

مهمترین اخبار ایران و جهان: