نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 10:33

مسکو: ضدحملات اوکراین را بدون مداخله واگنر دفع کردیم

رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه می‌گوید که خروج ارتش خصوصی «واگنر» از منطقه عملیات نظامی در اوکراین، هیچ تاثیری بر قابلیت رزمی نیروهای مسلح مسکو ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه با اشاره به شورش نافرجام ارتش خصوصی واگنر علیه مسکو و خروج آنها از منطقه عملیات نظامی، تاکید کرد که این اتفاق قابلیت رزمی نیروهای مسلح مسکو را تحت‌الشعاع قرار نداده است.

کارتاپولوف دراین‌باره گفت: در زمان شورش(مسلحانه نافرجام)، هیچ‌کدام از جنگجویان واگنر در خط مقدم نبوده و همگی در اردوگاه مستقر بودند. ضدحملات اوکراین را عملا بدون مداخله آنها دفع کردیم.

وی تاکید کرد: درباره جایگزین کردن گروه واگنر با نیروهای ذخیره، باید بگویم که منابع انسانی برای جایگزینی آنها را در اختیار داریم و از این بابت مشکلی نیست.

قانونگذار ارشد روس همچنین تصریح کرد که تا به امروز «هیچ تهدید و خطری از حیث کاهش قابلیت رزمی، چه در میان‌مدت و چه بلندمدت، مشاهده نشده است.»

یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر ۲۳ ژوئن (جمعه دوم تیرماه) وزارت دفاع روسیه را به تدارک حملات موشکی مرگبار علیه مواضع و اردوگاه‌های این گروه متهم کرد و متعهد شد که تلافی خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه این اتهامات را قویاً رد کرد. با این حال، شورشیان واگنر بخش‌هایی از شهر روستوف در جنوب روسیه را تصرف و به سمت مسکو حرکت کردند. اما پریگوژین اندکی بعد و پس از میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، دستور عقب‌نشینی نیروهای خود را صادر و در نهایت هم مسکو را به مقصد مینسک ترک کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327215

مهمترین اخبار ایران و جهان: