نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 14:14

رحیم پور ازغدی: دشمنان ما هزاران بار قوی تر از جاهلیت زمان پیامبر اکرم (ص) هستند اما از انقلاب توحیدی ما شکست خوردند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که دشمن ما هم یک دشمن عادی نیست، گفت: دشمنان ما همان جاهلیتی هستند که با پیامبر اکرم (ص) درگیر شدند و هزاران بار قوی تر از آن ها هستند اما همین ها صدها بار از انقلاب توحیدی ما شکست خوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، امروز در نشست‌ تحلیلی-تبیینی «ره بر» در سالن همایش شهید سلیمانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: نسل جدید، امام را درست نمی شناسد و نسل قدیم هم او را درست نشناخت. این شخصیت چندبعدی را اگر درست نشناسیم مسیر را نمی توانیم به درستی ادامه بدهیم. باید ببینیم در گذشته چه اتفاقی افتاده است.

وی با بیان این که انقلاب ما این اولین انقلاب دینی و مردمی بود، افزود: ایران، اولین کشور مسمانی است که توانست از نظام سلطه خارج شود و بقیه شکست خوردند. همین حالا هم در بهار عربی و بیداری اسلامی همه شان شکست خوردند. همه مان دیدیم چند ملت با شعار اسلامی قیام کردند و شکست خوردند اما این انقلاب پیروز شد و هنوز هم ادامه می دهد. این انقلاب اکنون وارد پروژه تمدن سازی شده است. درباره انقلاب و امامف دروغ های زیادی می گویند و یک جاهایی هم به صورت مقطعی پیروز می شوند اما بین کف و آب تفاوت است. این کف از بین می رود و آب می ماند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این که فرق بین کف و آب این است که کف با گذرزمان و با یک موج از بین می رود و آب می ماند، گفت: در دهه شصت، بسیاری از همین افرادی که دنبال تغییر مسیر انقلاب بودند حتی مسئولیت ها و افراد مورد نظرشان را هم انتخاب می کردند. اما این ها الان کجا هستند؟ این البته درباره خودمان هم صادق است. اگر به مردم خدمت کردیم، می مانیم اما اگر خدمت نکردیم، به بیت المال دست درازی کردیم، ما هم می رویم. هرچند ادای مذهبی بودن داشته باشیم اگر خدمت نکنیم همان کف روی آب می شویم. خداوند شخ محور نیست و حق محور است. اگر در مسیر حق بودیم، می مانیم. هرکسی به نام حزب اللهی، اسلام و روحانیت و... ظلم کند مانند کف روی آب، نابود می شود و به زباله دان تاریخ می رود. 

وی ادامه داد: اگر می بینید که یک باطل سر و صدا زیادی دارد نترسید. این کف از بین می رود. چون حق شکست نمی خورد. شاید اهل حق از اهل باطل شکست بخورد اما حق از باطل شکست نمی خورد. هیچ باطلی فعالیت نمی کند جز با شعار حق. اگر بخواهند به هر کشوری حمله کنند، می گویند که آزادی و دموکراسی می آوریم و با تروریسم مبارزه می کنیم. چون ظلم و باطل هرگز با نام خودش نمی آید و به زیر عبای حق می آید. در کربلا، ۱۵ خرداد و... اهل حق شکست خوردند اما حق شکست نخورد. درحالی که سال ۵۷ آمدیم، ایستادیم و پیروز شدیم. الان هم همین طور است. برخی ها کف روی آب را می بینند و مشکلات را می بینند. اما باطل می رود. 

حسن رحیم پور ازغدی گفت: اگر به شما درباره انقلاب بگویند که اصلا کار بزرگی نشده و امام هم یک رهبری مثل بقیه رهبران سیاسی دنیا بوده چه می گویید؟ در حالی که هیچ کدام از رهبران مثل امام نبودند چون امام، ادامه خط انبیا بود. بشر دوباره صدای پیامبران را شنید. امام، کلیشه های مادی و مدرنیته و سنتی را شکست. نسل جدید برای این که ایمان و امید داشته باشد باید بداند که گذشته چه بود و امام که بود؟ ان انقلاب مصداق اجتماعی نهی از منکر بود. انقلاب، تلاش برای اقامه قسط بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش دشمنان علیه ملت ما گفت: دشمن ما یک دشمن عادی نیست. این ها همان جاهلیتی هستند که با پیامبر اکرم (ص) درگیر شدند و هزاران بار قوی تر از آن ها هستند. انبیا هیج وقت با دشمنانی این قدر نیرومند و دانشمند روبرو نبودند. دشمنان دین از همه رشته های تخصصی علوم، تکنولوژی،  رسانه و تربیت استفاده می کنند. از سینما تا موشک، عروسک و... مثلا همین عروسک باربی را چه کسی ساخت؟ همان تیم و مهندسی که در پنتاگون، پیشرفته ترین موشک های جنگی را ساختند. این جاهلیت مسلح  و مجهز است. در عین حال، همین ها صدها بار از انقلاب توحیدی ما شکست خوردند. البته در یک جاهایی هم ما شکست خوردیم. اما حق از باطل شکست نمی خورد.

پایان پیام/  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290559

مهمترین اخبار ایران و جهان: