نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 08:20

«خسروی» در گرما رکورد شکست؛ ۴۸ درجه

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی شبانه‌روز گذشته خسروی با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین نقطه استان کرمانشاه گزارش و به ثبت رسیدند.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طبق تحلیلی که صبح امروز از نقشه‌ها داشتیم، با تضعیف سامانه گرم جنب حاره‌ای از امروز تا اواسط هفته شاهد کاهش تدریجی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود، به طوریکه انتظار داریم تا حدی از میزان گرمای هوا در حد سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاسته شود.

وی ادامه داد: به دنبال این شرایط از روز پنجشنبه تا پایان هفته مجددا شاهد روند افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا در سطح استان خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، طی این مدت دمای هوا در شهر کرمانشاه به ۳۹ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد و در نواحی گرمسیر به ۴۴ تا ۴۶ درجه سانتی‌گراد برسد.

وی خاطرنشان کرد: طی ساعاتی از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه به دلیل تقویت نسبی میدان‌های وزش باد غربی در منطقه احتمال اینکه در بعضی ساعات شاهد غبارآلود شدن هوا به‌ویژه برای نواحی مرزی باشیم دور از انتظار نخواهد بود.

حق‌پرست دمای شهر کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته را بین حداقل ۱۸ و حداکثر ۴۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: در این بازده زمانی حمیل و ماهیدشت با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و خسروی با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین نقطه استان گزارش و به ثبت رسیدند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359515

مهمترین اخبار ایران و جهان: