نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 10:02

تریلی سیار تئاتر کودک در مازندران به راه افتاد

ساری- تریلی سیار تئاتر با نمایش « کلاغ بلا، توپ طلا» ویژه کودکان و نوجوانان در مازندران به راه افتاد.

حامد فاضلی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» از امروز تا ۲۵ تیرماه مهمان بچه‌های استان است، افزود: تریلی تئاتر سیار از دیر باز تا کنون در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش در قالب میدانی و حضور در میادین عمومی شهرها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: بر همین اساس با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کشور، در ادامه سفر تابستانه تریلی تئاتر سیار کانون، بچه‌های شهرستان‌های ساری سوادکوه، سیمرغ، بابل، بندپی غربی، آمل، هچیرود، کلاردشت مرزن آباد، کتالم، رامسر، تنکابن، نور و محمودآباد میزبان تریلی سیار کانون خواهند بود.

وی ادامه داد: بر این اساس، ۱۴ اجرای نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» به کارگردانی علی یداللهی و به نویسندگی مهدی صفاری‌نژاد و با بازیگری علی یداللهی، شهرام مسعودی و رضا معراجی در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، نمایش زنده عروسکی «کلاغ بلا، توپ طلا» داستان کلاغی را بیان می‌کند که عاشق طلا و اشیای براق و درخشنده است و هر شیئی را که به نظر طلایی رنگ می‌آید می‌رباید تا اینکه در مسیری به کبوتری بر می‌خورد و کبوتر تصمیم می‌گیرد تا نشانه بزرگ‌ترین گنبد طلا را به او بدهد.

این برنامه با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مازندرانی، بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1343315

مهمترین اخبار ایران و جهان: