نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 21:18

تنها راه در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت است

رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود در دانشگاه کاراکاس گفت: تجربه ۴۴ ساله ملت ایران نشان می‌دهد تنها راه در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت است.

حجت الاسلام رئیسی در جریان سفر به ونزوئلا در سخنرانی در دانشگاه کاراکاس گفت: مردم ونزوئلا در آزادی خواهی پیشقدم بودند و با نظام سلطه و استکبار جهانی مبارزه کردند و تا استقلال کامل دست از مبارزه بر نداشتند.

وی افزود: به ملت قهرمان ونزوئلا که با صبر و بردباری و تحمل سختی‌ها و مشکلات در مقابل نظام سلطه و زیاد خواهی ایستادگی کرد و تاکنون در مقابل خواسته‌های استکبار جهانی و آمریکایی‌ها با همه قدرت ایستاده است و از استقلال، آزادی و شرف خود دفاع می‌کند و می‌خواهد که عدالت را بر کشور حاکم کند، درود می‌فرستم.
رئیس جمهور گفت: از جناب آقای مادورو رئیس جمهور محترم و پرتلاش کشور دوست و برادرمان ونزوئلا که با دعوت خودشان زمینه این دیدار را فراهم کردند، صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

رئیسی گفت: آنچه امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و امروز امام خامنه ای به ما آموخته‌اند، آن است که دشمن را مقاومت و ایستادگی وادار به عقب نشینی می‌کند و نه تسلیم در برابر دشمن!

وی افزود: برخی تصورشان آن است که با تسلیم شدن، دشمن عقب‌نشینی می‌کند. این محاسبه نادرست است. در مقابل دشمنی که قصد دارد تمامی منابع مادی و معنوی ملت‌ها را غارت کند و به خواست و اراده آنها توجه نکند. این نگاه که تسلیم شدن در مقابل دشمن، او را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، این نگاه نادرستی است.

وی افزود: تجربه ۴۴ ساله ملت ایران نشان می‌دهد تنها راه در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت است و آنچه که می‌تواند او را پشیمان کند، فقط صبر و ایستادگی، مقاومت و پافشاری بر مواضع و اهداف است.

رئیس جمهور گفت: رهبر انقلاب با الهام از آموخته‌های اسلام و قرآن کریم به ما آموختند که برای نقش برآب شدن توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه ملت، باید قوی شد. اگر ملتی قوی شود، اتکا به خدا کند و اعتماد به نفس داشته باشد که دو شرط اساسی برای موفقیت و پیروزی است، این ملت می‌تواند در مقابل سختی‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کند و به پیروزی برسد.

وی افزود: اگر ملتی قوی شود در مقابل تمامی تکانه‌ها می‌تواند ایستادگی کند و راه آن است که باید برای قوی شدن در تمامی حوزه‌های اقتصادی اجتماعی فرهنگی تلاش شود و اگر ملتی قوی شود در مقابل تکانه‌ها و در مقابل توطئه‌ها تکان نمی‌خورد.

رئیسی گفت: پیام حضرت مسیح برای بشریت اجرای عدالت است و حضرت مسیح از کسانی که به نام او و به نام آموخته‌های او می‌خواهند به شریعت ظلم کنند، بیزار است.

وی افزود: مایلم در این نشست چند نکته را در مورد نظم کنونی جهان و شرایطی که در آینده پیش بینی می‌شود برای شما مطرح کنم. نظمی که نظام سلطه می‌خواهد، توأم با عدالت نیست و فقط سلطه‌طلبی را در جوامع بشری دنبال می‌کند.

رئیس جمهور گفت: او می‌گوید شما باید ذخایر مادی را طبق میل ما به کار گیرید، طبق میل ما بفروشید و به هرکس که ما می‌خواهیم واگذار کنید و اراده ملت‌ها را به هیچ عنوان بر نمی‌تابند.

وی افزود: سخن چند روز قبل ترامپ حقیقت نظام سلطه را نشان می‌دهد که او گفت چرا آمریکا برای نفت ونزوئلا پول بدهد؟ ما به دنبال این بودیم که ونزوئلا را بهم بریزیم و نفت آن را غارت کنیم. این جلوه یک نظام استکباری است.

رئیسی گفت: اگر کسی بخواهد نظام سلطه را بشناسد این گویاترین جمله است که از زبان ترامپ بیرون آمد و اعتراف کرد که به دنبال غارت ملت‌ها است.

وی افزود: این نظام بین المللی غیرعادلانه مشخصه‌ها و ابزارهایی دارد که اولین ابزار آن است که مجهز به امپراتوری رسانه‌ای است.

رئیسی گفت: دومین ویژگی نیز آن است که از ابزار حقوق بشر علیه ملت‌ها استفاده می‌کند. میلیون‌ها نفر در عراق و افغانستان کشته شدند، نیروهای آمریکا در آنجا حضور داشتند و بسیاری از تخریب‌ها کشتارها به دست آنها انجام شد.

وی افزود: پیدا شدن اجساد در کانادا که هر چند وقت یک بار اخبار آن می‌رسد، یکی از جلوه‌های تلاش نظام استکباری علیه حقوق انسانی و حقوق بشر است. آن‌ها اولین ناقضان حقوق انسان هستند، اما دیگران و کشورهای مستقل را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد سومین ابزاری که در نظام سلطه به کار گرفته است علم و فناوری است. آنها به دنبال وضعیت مرکز و پیرامون آن هستد و این سیاست را دنبال می‌کنمد و به دیگران اجازه دست پیدا کردن به علم و فناوری را به سهولت نمی‌دهند.

ادامه دارد..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283615

مهمترین اخبار ایران و جهان: