نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 09:51

آبیاری هوشمند فضای سبز با جایگذاری مخازن آب زیرزمینی

پروژه آبیاری مکانیزه و هوشمند فضای سبز منطقه یک شهرداری همدان با ،جایگذاری مخازن آب زیرزمینی محقق شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از شهرداری منطقه یک همدان، عملیات خاکبرداری، احداث و جایگزاری مخزن آب زیرزمینی فضای سبز میدان آرامگاه بوعلی انجام شد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه طی سالیان اخیر مشکل کمبود آب در شهر همدان به طور جد احساس می‌شود عنوان کرد: با استفاده بهینه از منابع آبی می‌توان تا حدود زیادی از ادامه‌دار شدن این مشکل جلوگیری کرد و این مهم به عنوان یک وظیفه بر روی دوش تمام شهروندان است.

مرتضی حضرت‌زاده افزود: شهرداری منطقه یک با هدف بهینه‌سازی هرچه بیشتر منابع آبی، افزایش سرانه فضای سبز و محیط زیست اقدام به احداث مخزنی ۳۰ هزار لیتری در محوطه میدان آرامگاه بوعلی طی روزهای اخیر کرده که این مخزن با توجه به مطالعات مکان‌سنجی به صورتی طراحی شده است تا بیشترین حجم ورودی آبهای سطحی را داشته باشد.

وی یکی از معضلاتی را که خودروهای تانکر آب هنگام آبیاری ایجاد می‌کردند را ایجاد ترافیک در میدان ارامگاه بوعلی دانست که با اجرای این پروژه از بار ترافیکی این میدان کاسته خواهد شد.

شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه شهرداری منطقه یک برنامه‌ریزی منظمی برای توسعه هرچه بیشتر فضای سبز با مصرف بهینه آب دارد بیان کرد: این مخزن یازدهمین مخزنی آبی است که در طی سالیان اخیر به کار گذاشته می شود و قطعا با انجام کارهای کارشناسی در دیگر پارک‌های منطقه یک این پروژه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286415

مهمترین اخبار ایران و جهان: