نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 09:17

توسعه صادرات به افغانستان و کشورهای اوراسیا اولویت خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: مبادلات تجاری با افغانستان برای ما یک اولویت است اما نباید به این کشور محدود شده و در کنار آن تعاملات مؤثر با سایر کشورهای اوراسیا هم دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شنبه شب در دیدار اعضای جدید هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند ضمن تأکید بر ضرورت فعال تر شدن بخش های اتاق بازرگانی و توسعه صادرات در این استان اظهار کرد: موضوعات کلان استان به صورت تخصصی و موردی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بحث‌های تخصصی و کارشناسی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان دنبال شود.

به گفته وی، در این جلسات پیگیری های بخش دولتی و خصوصی بر حل موضوعات به صورت کارشناسی متمرکز شود تا نتیجه بخش باشد.

پای سفرای خارجی به خراسان جنوبی باز شود

استاندار با بیان اینکه مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان پای سفرای خارجی را به خراسان جنوبی باز کند، اظهار کرد: در این خصوص حداقل ماهانه یک یا دو بار سفرای کشور های خارجی در تهران و بیرجند دعوت شوند تا با حضور استاندار و بخش خصوصی، زمینه ارتباطات بخش خصوصی استان با کشورهای مختلف فراهم آید.

قناعت ادامه داد: در نشست تخصصی با مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه مشکلات مطرح شده توسط اعضای اتاق بازرگانی بیرجند مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: دیدار با سفرای کشورهای مختلف و تعامل بخش خصوصی خراسان جنوبی با بخش خصوصی کشورهای مختلف، به نفع استان است و باید ادامه دار باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوع رفع تعهدات ارزی از صادرات خراسان جنوبی در گذشته نیز از طریق مرکز پیگیری شده، بیان کرد: در این خصوص مکاتبه‌ای با مرکز صورت خواهد گرفت و از طریق بانک مرکزی موضوع را پیگیری می کنیم تا مشکل بخش صادرات استان حل شود.

قناعت با اشاره به فعالیت کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: هرچه جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی منظم تر و کارشناسی شده تر برگزار شود، خروجی آن به نفع استان خواهد بود.

۱۹۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشتند

وی با اظهارامیدواری بر اینکه در سال جدید شاهد نقش پر رنگ‌تر و تأثیر گزارتر اتاق بازرگانی در شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم، خاطرنشان کرد: تعامل و دیدارهای مختلف با اتاق بازرگانی ایران و سایر استان‌ها بیشتر شود زیرا به نفع خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۹ واحد تولیدی راکد خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات مختلف شاهد روند ادامه دار احیای واحدهای تولیدی استان در سال جاری نیز باشیم.

قناعت افزود: این موضوع در دستور کار جدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هم قرار گیرد.

وی با ذکر این نکته که اتاق بازرگانی در نمایشگاه های داخلی و خارجی حضور پررنگ داشته باشد و ما هم همراهی لازم را با اتاق بازرگانی خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: حضور اتاق بازرگانی در نمایشگاه به نفع توسعه استان خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مبادلات تجاری با افغانستان برای ما یک اولویت است اما نباید به این کشور محدود شده و در کنار آن تعاملات مؤثر با سایر کشورهای اوراسیا هم دنبال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362615

مهمترین اخبار ایران و جهان: