نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 11:32

زیرساخت های ضعیف خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه نهادهای انقلابی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های این استان به دلیل ضعف‌هایی که از گذشته داشته، نیازمند توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به نوپا بودن خراسان جنوبی و کمبود زیرساخت‌ها در این استان اظهارداشت: در گذشته که خراسان جنوبی زیرمجموعه خراسان بزرگ بود، کم توجهی‌هایی به این استان شد که باعث برخی محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در حوزه زیرساختی شده است لذا استان در رقابت با سایر استان‌های کشور عقب‌تر ماند.

وی افزود: خراسان جنوبی به طور معمول در زمینه نرخ رشد اقتصادی، شاخص‌های توسعه‌ای و کشاورزی جزو استان‌های کم برخوردار و پایین جدول بوده و چون سومین استان پهناور کشور است و از نظر برخورداری جزو استان‌های محروم است باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این استان مردمان انقلابی و پای کار آرمان‌های نظام دارد که همیشه پای کار انقلاب بوده‌ و در عرصه‌های مختلف مشارکت فعال داشته‌اند لذا توقع دارند در دولت سیزدهم به این استان توجه ویژه‌ شود.

قناعت گفت: امید است تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود سند امیدی برای مردم خراسان جنوبی در مسیر رشد و توسعه و رفع نیازهای اساسی در حوزه زیرساخت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: نوع پیگیری‌ در سایر استان‌هایی که خدمت کردم از نوع توسعه‌ای بود اما در خراسان جنوبی انجام امور و پیگیری‌ها در تهران از نوع زیرساختی است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357959

مهمترین اخبار ایران و جهان: