نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:22

خواسته‌های به حق کارگران نباید ابزار سیاسی شود

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران و کارفرمایان هر کجا لازم بوده برای حفظ نظام وارد عرصه سیاسی شده‌اند؛ اما امروز نباید خواسته‌های به حق آنان به ابزارهای سیاسی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، سید فخرالدین‌نژاد موسوی ظهر امروز در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگری و شوراهای اسلامی کار این شهرستان، اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان در کنار هم دوبال تولید را تشکیل می‌دهند و سه رکن اصلی نظام اسلامی باید کار خود را به نحو احسن انجام دهند تا این دوبال بهترین توسعه را برای کشور در کوتاه‌ترین زمان به ارمغان آورند.

وی افزود: امنیت شغلی یکی از موضوعات بسیار مهم و مطرح در وزارت تعاون بوده که با جدیت مورد پیگیری قرار می‌گیرد؛ اما اصلاح این موضوع تنها بر عهده وزارت نامبرده نیست و نمایندگان مجلس نقش مهمی در حل مسئله امنیت شغلی ایفا می‌کنند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر نگاه عادلانه دولت به مسائل کارگری و کارفرمایی، اذعان کرد: ازآنجایی‌که دولت نگاه ویژه‌ای به مسئله رونق تولید دارد، برای رسیدن به اهداف مهم اقتصادی باید در چارچوب قوانین و به صورت برابر و عادلانه به دو بال تولید یعنی کارگران و کارفرمایان نگاه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تشکیل تشکل‌های کارگری موضوعی بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: در سازمان بین‌المللی کار کشورهای مختلفی عضویت دارند و ایران به‌عنوان رئیس دوره‌ای گروه آسیا اقیانوسیه به عنوان متولی امور تشکل‌ها در این سازمان معرفی شد؛ این مسئله اتفاقی نیست و نشان از رشد کشور در زمینه حل‌وفصل مسائل کارگری و کارفرمایی دارد.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران و کارفرمایان زمانی که نیاز بوده برای دفاع از منافع کشور به میدان سیاست آمده و کمک‌حال نظام جمهوری اسلامی ایران شدند و امروز نباید خواسته به حق کارگر و کارفرما درگیر مسائل سیاسی شود.

نژادموسوی خاطرنشان کرد: اغلب بر این باورند که تشکل‌ها و اعضای شورای اسلامی کار، کارگران و کارفرمایان را روبروی هم قرار می‌دهند درصورتی‌که این موضوع صحت ندارد؛ بلکه عملکرد تشکل‌های تشکیل شده در شرکت‌ها می‌تواند پیام منفی یا مثبت برای دیگر شرکت‌ها بفرستد.

گفتنی است در این نشست مسائلی از جمله عدم تأمین خوراک واحد سنگ‌آهن، تکمیل زنجیره فولاد برای افزایش درآمد، سهام ترجیحی، تکمیل بیمارستان در حال ساخت شهرستان، رسیدگی به امنیت شغلی، قطعی برق، مشکلات معیشتی، اعتراض به لایحه هفتم توسعه دولت، مشاغل سخت و زیان آور (بازنشستگی پیش از موعد)، عدم وجود فوق‌العاده بدی آب‌وهوا و تعمیر سوله تعمیر لوکوموتیو بافق از جمله مسائل و مشکلاتی بود که از سوی نمایندگان تشکل‌های کارگری و شوراهای اسلامی کار مطرح شد.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305959

مهمترین اخبار ایران و جهان: