نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 14:59

مسئله محور شدن قانون هفتم توسعه به نفع خراسان شمالی خواهد بود

بجنورد- نماینده بجنورد در مجلس تصویب قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه را دو رویداد مهم پیش رو مجلس دانست و گفت: مسئله محور شدن برنامه هفتم به نفع خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وحیدی صبح دو شنبه در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با مجمع نمایندگان استان، اظهار داشت: تقویت دانشگاه علوم پزشکی با توجه به مأموریت‌های مهمی همچون آموزشی، درمانی و بهداشتی از ضروریات است.

نماینده بجنورد در مجلس ادامه داد: در دوران کرونا با همت مجموعه علوم پزشکی از یک بحران عبور کردیم.

وی افزود: دوران کرونا آسیب جدی به حوزه فرهنگی و دانشجویی وارد کرد و ارتباط دانشجو و اساتید را کاهش داد که برخی از آسیب‌های به وجود آمده را اکنون می بینم.

وحیدی تصویب قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه را دو رویداد مهم پیش رو مجلس دانست و افزود: مسئله محور شدن برنامه هفتم به نفع خراسان شمالی است تا فاصله خود را با استان‌های برخوردار کاهش دهیم.

وی‌افزود: در کمیسیون آموزش و تلفیق خواسته‌های دانشگاه را مطرح و پیگیری می‌کنیم.

وحیدی تصریح کرد: ظرفیت دوره دستیاری برای ۶ رشته با اولویت استان‌هایی از جمله خراسان شمالی ایجاد شده است.

نماینده بجنورد با تاکید بر لزوم تسریع ساخت دانشکده داروسازی، گفت: این پروژه دستور مستقیم وزیر را داشته و حتی مصوبه سفر رهبر انقلاب به استان است.

وی در پایان گفت: انقلابی برای محرومیت زدایی بهداشتی و ایجاد خانه بهداشت در حال طی شدن است اما باید نیروی انسانی مورد نیاز نیز تأمین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920015

مهمترین اخبار ایران و جهان: