نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 22:19

گردشگری با وجود اهمیت بالا در توسعه کرمانشاه مغفول مانده است

کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با تاکید بر استفاده ظرفیت‌های کرمانشاه، گفت: گردشگری با وجود اهمیت بالا در توسعه کرمانشاه مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد حسینی کیا بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه استانی جنگ دیده، زلزله زده و سیل زده است که امروز نیازمند خدمت به تمام معنا است.

وی افزود: استان کرمانشاه از مسئولان خود انتظار خدمت‌رسانی داشته که در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارائه خدمات و حرکت به سمت جلو آماده خدمتگذاری است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اولویت‌بندی مشکلات مهم استان کرمانشاه برای پیشرفت، تصریح کرد: فعال سازی واحدهای صنعتی که تعداد بالایی از آنها در حالت رکود قرار دارند یکی از اولویت‌های مهم این استان بوده که با وجود زیرساخت‌های آماده تنها نیازمند حرکتی از این و جهادی است.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در حوزه مسکن باید جز استان‌های پیشران در کشور تبدیل شود و جهشی عظیم در ساخت مسکن ایجاد شود.

وی با تاکید بر جایگاه مناسب استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی، بیان کرد: این حوزه باید به سمت نوین شدن حرکت کند و پیوند بین صنعت و کشاورزی رقم خورد اما طی چند سال گذشته به دلیل بی توجهی‌های صورت گرفته از رتبه ۲ کشوری به رتبه پنجم تنزل داشته است.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی ظرفیت مرزی این استان را فرصتی طلایی خواند و ادامه داد: با این وجود این ظرفیت نیز تاکنون به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و به منظور پیشرفت در حوزه اقتصادی و معیشتی توجه به این امر جز ضروریات است.

حسینی کیا عنوان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان کرمانشاه یکی از مهمترین مزیت‌های این استان بوده که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری جز ظرفیت‌های مغفول مانده محسوب می‌شود به گونه‌ای که در صورت توجه و پیشرفت آن استان کرمانشاه بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های کشاورزی تأمین خواهد شد.

وی در پایان خطاب به استاندار جدید کرمانشاه، گفت: شما با انبوهی از مشکلات در استان کرمانشاه روبه رو هستید که برای حرکتی عظیم و تحولی بزرگ در این استان نیازمند یک تیم همکاری خوب همراه با اعتماد به جوانان، نخبگان و فرزندان جهادی استان کرمانشاه هستید و در این مسیر نمایندگان استان کرمانشاه آماده کمک برای سرفرازی این استان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927259

مهمترین اخبار ایران و جهان: