نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 13:01

برپایی سفره‌های یلدا در موزه رختشویخانه

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان گفت: همزمان با شب یلدا، سفره‌های سنتی در رختشویخانه دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داود آبیان، سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان در جلسه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان اظهار داشت: امسال شب یلدا از آن‌جهت که این آئین زیبای ایرانی در فهرست جهانی یونسکو به‌ عنوان میراث ناملموس به ثبت رسیده، متفاوت است و تلاش داریم تا ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی را با همکاری دستگاه‌هایی، چون فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری به این مناسبت برگزار کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان افزود: یلدا به‌ عنوان مراسمی سنتی و آیینی نمادی از فرهنگ غنی مردم ما است که با محوریت خانواده برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها بر اهمیت آن تأکید خواهد شد.

وی گفت: این جشن بنا به درخواست مدیر تولید برنامه شبکه اشراق در موزه رختشویخانه زنجان با هشت کرسی سنتی از هشت شهرستان استان و با نمایش انواع صنایع‌دستی از جمله دست بافته‌های سنتی، ملیله، چاروق، محصولات چرم، مس، نقاشی پشت شیشه و سوغات زنجان از جمله گز، شستی و شیرینی‌های سنتی عرضه می‌شود.

آبیان افزود: برنامه‌های متنوعی ازجمله سفره‌آرایی، برپایی کرسی، قصه‌گویی و یلدا در ادبیات ترکی و فارسی از آیتم‌های این برنامه خواهد بود. خوشبختانه زنجان طی سال‌های گذشته در این حوزه از استان‌های پیشگام بوده است.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 922159

مهمترین اخبار ایران و جهان: