نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 16:39

سرانه هر شهروند زنجانی در بودجه شهرداری ۳.۵ میلیون تومان است

زنجان-مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: سرانه هر شهروند در بودجه شهرداری از ۱.۵ میلیون تومان به ۳.۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی، ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی روسای شورای شهرها و استان‌ها با استاندار زنجان اظهار کرد: بودجه شهرداری‌های استان یک هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بود که با اصلاح آن، بودجه مصوب به ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه سرانه هر شهروند از بودجه شهرداری در سال ۹۹ حدود ۱.۵ میلیون تومان بود، ابراز کرد: با افزایش سهم بودجه شهرداری‌ها، سرانه هر شهروند رقم ۳ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان مجموع درآمدهای شهرداری‌های استان تا پایان آبان ماه را یک هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این رقم سهم اعتبارات ارزش افزوده و کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها به یک هزار و ۲۳ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان افزایش یافته که این رقم معادل مجموع کمک‌های دولت و ارزش افزوده در چهار سال قبل است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲ میلیون و ۱۷۲ متر مربع از سطح معابر استان با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان آسفالت شده است، بیان کرد: این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد و شهرهای بزرگ سهم بیشتری را به خود اختصاص دادند

خلجی ادامه داد: بیش از ۹۷ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز و پارک‌های استان اضافه شده و تا پایان آبان‌ماه بیش از ۱۰۶ کیلومتر جدول‌گذاری در سطح معابر شهری اجرا شده است و نهضت بزرگی در توسعه شهری را شاهد هستیم.

وی به برنامه‌ریزی برای آموزش اعضای شوراهای شهر اشاره کرد و افزود: در خصوص درآمدهای پایدار شهری، امسال بیشتر به موضوع عوارض شهری پرداخته خواهد شد و افزایش عوارض نباید از شاخص بانک مرکزی بیشتر باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استاندار زنجان با بیان اینکه قرار است اعتباراتی برای تجهیز ماشین‌آلات تزریق شود، یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت ماشین‌آلات خیلی بالا است، باید شهرداری‌ها به سمت تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات بروند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925015

مهمترین اخبار ایران و جهان: