نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 16:28

پیشکسوتان گنجینه تئاتر خراسان رضوی هستند

مشهد ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور پیشکسوتان بسیار ارزشمند است، آن‌ها گنجینه تئاتر استان هستند و حضورشان برای جوانان ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواهر تئاتر خراسان رضوی اظهار کرد: از مسئولان کشوری مرتبط با هنرهای نمایشی درخواست می‌کنم در این زمینه به خراسان رضوی کمک کنند چراکه در این حوزه ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: اجرای تئاتر امکانات و اعتبار زیادی لازم دارد و در تمام این زمینه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد. بر این اساس سختی‌هایی که گروه‌های نمایش به جان خریدند و زحمتی که برای اجرا در جشنواره در حضور داوران کشیدند و خود را آماده کردند، جای قدردانی و تحسین دارد.

وی عنوان کرد: جشنواره‌ها و رقابت چند برنده دارد اما حضور در این عرصه و دیدن دیگر نمایش‌ها و هنرمندان سبب رشد و استوارتر شدن گام‌ها می‌شود. حضور پیشکسوتان در این جشنواره بسیار ارزشمند است. آن‌ها گنجینه تئاتر استان هستند و این حضور برای جوانان ارزشمند است.

حسین‌زاده با بیان اینکه جنس و اثرگذاری تئاتر با دیگر هنرها متفاوت است، تصریح کرد: قصه و درام در تئاتر نقش بسیاری دارد و با روح و جان مخاطب ارتباط می‌گیرد. در سینما بارها سکانس‌ها برداشت می‌شود اما در تئاتر بازیگر به صورت زنده تمام احساسش را به مخاطب منتقل می‌کند. لذت تئاتر در زنده و چشم در چشم بودن با مخاطب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: سختی‌های کار تئاتر و نبود امکانات، کار در این حوزه را سخت و ارزش مجاهدت اهالی تئاتر را بیشتر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895159

مهمترین اخبار ایران و جهان: