نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 09:56

بیش از ۶۲ درصد از کرمانشاهی‌ها در مصرف گاز«خوش مصرف» هستند

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶۲ درصد از مشترگان گاز استان در بخش خانگی به عنوان خوش مصرف در محدوده الگوی مصرف، افزایش تعرفه‌ای در قبوض نخواهند داشت.

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به اصلاح الگوی مصرف گاز با تعرفه‌گذاری برای پرمصرف‌ها، اظهار کرد: این طرح با هدف بهینه‌سازی مصرف و جلوگیری از قطع گاز مشترکان خانگی و واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

وی به روند طبیعی مصرف گاز همزمان با افزایش سرما در استان اشاره‌ای داشت و گفت:  امسال کمتر از سه درصد به مشترکان گاز استان اضافه شده، ولی میزان مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۹۴ تا به امسال هیچگونه افزایش تعرفه در قبوض گاز نداشتیم، افزود: اصلاح تعرفه‌ها در بخش خانگی باهدف بازدارندگی از مصرف بی‌رویه است. مشترکان پرمصرف در سطح استان با اعمال تعرفه‌های جدید که از ۱۶ آذرماه ابلاغ شده در صورت افزایش میزان مصرف، گازبهای مصرفی نیز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص محاسبات قیمت گاز، خاطرنشان کرد: اساس میزان مصرف گاز مشترکان به صورت پلکانی محاسبه شده است، سه پله اول (خوش‌مصرف) افزایش قیمتی نخواهند داشت.

حسینی اضافه کرد: برای پلکان چهارم تا ششم، ۳۰ درصد تعرفه آن‌ها نسبت به دوره متناظر قبل افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پلکان هفتم تا دهم ۵۰ درصد و پلکان یازدهم و دوازدهم که بسیار پرمصرف (بدمصرف) هستند با قیمت ۵ هزار تومان و ۶ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: بالا رفتن هزینه مصرف گاز خانگی در روزهای سرد سال ناشی از افزایش مصرف و رعایت نکردن الگوی صحیح مصرف از سوی خانواده‌ها است، آنگونه که هر چقدر در مصرف گاز اسراف کنند با هزینه‌های بالای قبوض گاز مواجه خواهند شد. 

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز استان، ۷۰ درصد در بخش خانگی است، افزود: بخش عمده‌ای از مشترکین کرمانشاه بیش از ۶۲ درصد از ۶۰۵ هزار مشترک بخش خانگی به عنوان خوش مصرف در محدوده الگوی مصرف و جزو سه پلکان اول هستندکه شامل افزایش تعرفه نخواهند داشت. 

حسینی گفت: کم کردن دمای خانه، پوشیدن لباس گرم و دوجداره کردن پنجره‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند در کاهش مصرف گاز خانگی بسیار موثر باشد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 919215

مهمترین اخبار ایران و جهان: