نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 00:02

دادگستری آذربایجان غربی درافزایش سرمایه های اجتماعی نقش مهمی دارد

ارومیه - رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دادگستری استان از دستگاه های حاکمیتی است که انجام دهنده بسیاری از امور بوده و در افزایش سرمایه های اجتماعی نقش بسیار پر رنگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال زاده عصر شنبه در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با مسئولان دستگاه قضائی در استان به بحث مدعی العمومی دستگاه قضائی اشاره و افزود: این ظرفیت بسیار مهم می‌تواند در جهات و موضوعات مختلف کمک رسان مردم باشد و رضایتمندی عمومی را به همراه داشته باشد.

وی از تلاش‌های دستگاه قضائی استان در باب جهاد تبیین خصوصاً در جلسه‌ای که با تعدادی از معترضین و خانواده‌های آنها در محل زندان ارومیه داشتند تقدیر کرد.

جلال زاده با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکلیف دارند در خدمت دستگاه‌های خدمت رسان باشند گفت: اولویت‌هایی را تعیین کنید و از ما نمایندگان مطالبه کنید و ما هم با تمام توان در سطح ملی آنها را پیگیری خواهیم نمود.

نماینده ماکو و رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: این جلسه در راستای تعامل و تفاهم بین نمایندگان و دستگاه قضائی تشکیل یافته تا در انجام امور و حل مشکلات مردم تشریک مساعی داشته باشیم.

محمد علیپور افزود: تأثیر بازرسی‌ها در سالم سازی محیط اداری بسیار مؤثر است و مانع خیانت‌ها و اضرار به بیت المال می‌گردد.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس در کنار دستگاه قضائی هستند، گفت: هر جا لازم باشد نمایندگان مجلس برای حل مشکلات دستگاه قضائی کمک می‌کنند

حسن همتی نماینده مردم تکاب و شاهین دژ هم در این جلسه به بیان مشکلات حقوقی و قضائی در موارد مختلف پرداخت و مرتفع شدن آنها را با هماهنگی و هم افزایی خواستار شد.

وی به بحث معادن هم اشاره کرد و گفت: مشکلات معادن بر هیچ کس پوشیده نیست و می‌بایست مجلس در یک اقدام هماهنگ این مشکلات را برطرف کند.

انور حبیب زاده نماینده بوکان هم بیان داشت: اجرای عدالت کام مردم را شیرین می‌کند و سند تحول قضائی که قوه قضائیه آن را تنظیم و اجرایی کرده است بسیار ارزشمند است.

وی به مشکلات فضای مجازی هم اشاره و گفت: باید این فضا تحت کنترل باشد و از آسیب‌هایی که متوجه مردم است جلوگیری شود.

ساخت و سازهای غیر مجاز موضوع بعدی بود که حبیب زاده درخواست برخورد با افرادی که ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند را داشت و گفت که این نوع بی قانونی‌ها چهره شهر را برهم می‌زند و مشکلاتی را برای عمومی مردم پیش می‌آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916859

مهمترین اخبار ایران و جهان: