نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 20:21

صلابت ایران را از خون شهدا داریم

مشگین‌شهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: صلابت و حضور موفق جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های جهانی از خون شهدا و برکت خانواده‌های آنها داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در یادواره ۱۸ شهید روستای «اونار» در مشگین‌شهر اظهار کرد: جامعه جهانی به رغم همبستگی علیه جمهوری اسلامی ایران و به انحراف کشیدن افکار عمومی در بین ملت‌های دنیا منفور واقع شده و نتوانسته همراهی خوب آحاد مردم آزادیخواه را با خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: ۴۳ سال است که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی با تمام توان خود به صحنه آمدند تا عزت و شوکت ملت ایران را مخدوش کنند اما این خون پاک شهدا است که برای این سرزمین عزت و عظمت جاودانه بخشیده و اجازه نداده تا هیمنه ملت ایران در سطح جهانی و بین‌المللی شکسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمن با مأیوس شدن از حربه‌ها و حیله‌های مختلف نظامی و ابعاد تحریم، امروز با تمام قوا در صحنه رسانه‌ای و فضای مجازی به دروغ‌پردازی و انحراف افکار عمومی روی آورده اما این تلاش آنها نیز نتیجه‌ای جز شکست مفتضحانه آنها چیزی به همراه نخواهد داشت.

آیت‌الله عاملی افزود: کشور ایران به پشتوانه حضور مردم و نعمت ولایت بالنده و شاداب‌تر از گذشته در صحنه‌های مختلف حضور دارد و حاکمیت ملی این کشور به هیچ وجه خدشه بر نمی‌دارد.

وحدت و همگرایی مسیر پیروزی را هموار می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید با وحدت و همگرایی بیشتر تمام برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم که راه آن افزایش بصیرت، هوشیاری و مراقبت بیشتر از سوراخ‌ها و منفذهایی است که دشمنان ما سعی می‌کنند بر حاکمیت ملی ایران صدمه وارد کنند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با تمام توان و قدرت خود در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های محیرالعقولی دست پیدا کرده و قطعاً این پیشرفت‌ها مسیر عزت و عظمت ملی را اعتلا خواهد بخشید.

وی یاد و خاطره شهدا و ارزش گذاشتن به خانواده‌های آنها را یادآور شد و بیان کرد: شهدا برای این سرزمین در کنار عزت و افتخار، حفظ ارزش‌های دینی و معنوی را به ارمغان آوردند تا امروز سرمایه‌های معنوی این کشور مورد صیانت قرار گیرد.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ملت ایران امروز با درک شرایط حساس در صحنه دفاع از انقلاب خستگی‌ناپذیر حاضر بوده و سعی می‌کند تا طرح‌های دشمن را بی‌نتیجه و ناکام بگذارد.

وی تصریح کرد: مطالبات اهالی روستای «اونار» از بخش لاهرود مشگین‌شهر به ویژه برای تکمیل سد نیمه‌تمام در این منطقه مورد یادآوری قرار می‌گیرد و تلاش ما بر این خواهد بود تا مسئولان نسبت به اجرایی شدن این طرح اقدام جدی انجام دهند.

آیت‌الله عاملی توجه مسئولان را به عمران و آبادانی بیشتر این منطقه یادآور شد و گفت: این روستای تاریخی از پیشینه با ارزشی برخوردار است و وجود «امامزاده سید جعفر اونار» بر ابهت و عظمت این منطقه افزوده است.

امام جمعه اردبیل با حضور در «امامزاده سید جعفر اونار» به اهالی قول داد تا در تبدیل شدن این روستای بزرگ به شهر و تأمین آب شرب این منطقه پیگیری‌های لازم را از مسئولان استانی و کشوری انجام دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906959

مهمترین اخبار ایران و جهان: