نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 12:59

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در این استان خبر داد.

ناصر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه ایران دومین کشور از نظر ذخایر گازی است اظهار داشت: ایران از نظر مصرف گاز در جایگاه دوم جهان قرار دارد و میزان مصرف ایران حتی از چین و آمریکا نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف گاز در کشور رعایت نمی‌شود عنوان کرد: میزان مصرف هر سال در حال افزایش است و امسال نیز در استان کرمانشاه بین 15 تا 20 درصد در حال افزایش است.

حسینی با اشاره به اینکه قیمت گاز در ایران بسیار پایین است و با در نظر گرفتن افزایش قیمت اعمال شده باز هم نصف قیمت واقعی است گفت: هزینه گاز از سال 94 تاکنون هیچ‌گونه تغییری نداشته اما امسال قانون تغییر الگوی مصرف و اصلاح تعرفه گازبها را از تکالیف شرکت گاز تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در تعرفه گازبها برای پلکان یک تا سوم تغییری ایجاد نشده است افزود: در پلکان چهارم تا ششم با هدف بازدارندگی 30 درصد افزایش گازبها در نظر گرفته شده است و پلکان هفتم تا 10 نیز حدود 50 درصد افزایش یافته است.

حسینی افزود: خوشبختانه بیش از 63 درصد مردم در پلکان اول تا سوم قرار دارند و امید داریم در زمستان پیش رو با رعایت چند اقدام کوچک مصرف خود را مدیریت کنند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: مشترکاتی که 70 درصد حجم مندرج در پلکان اول تا سوم را مصرف کنند گازبهای آن‌ها با هدف اصلاح الگوی مصرف رایگان است.  

انتهای پیام/ن                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 932459

مهمترین اخبار ایران و جهان: