نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:16

۹ طرح گردشگری در آذربایجان‌غربی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ارومیه - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۹ طرح در بخش‌های هتل، بوم‌گردی و سایر بخش‌های مرتبط با گردشگری دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مرتضی صفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای این طرح‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که با افتتاح آنها برای ۹۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، افزود: امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد جهت طرح‌های گردشگری در استان برای جذب گردشگر و تسهیل مسیر آنان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در بخش هتل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر بخش‌های مرتبط با گردشگری است، عنوان کرد: با وجود ظرفیت و بسترهای موجود در سطح استان در زمینه اقامتگاه‌ها و خانه‌های بوم‌گردی وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم که ضروری است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

صفری با اشاره به اینکه امروزه یکی از نیازهای جامعه نشاط‌آفرینی در جامعه است، گفت: این کار را می‌توان با برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری و تور گردشگری فراهم کرد و برای ایجاد روحیه نشاط و شادی در جامعه لازم است سالانه حداقل چهار جشنواره گردشگری در شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: درباره برنامه‌های اولویت دار میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: تعیین تکلیف خانه هدایت، ایجاد خوشه‌بندی صنایع‌دستی، اتمام پروژه مسجد جامع و تله‌کابین ارومیه از جمله اولویت‌های این اداره‌کل هستند.

آذربایجان غربی دارای ۱۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده دار ردیف آثار ملی است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از این آثار بازدید می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928515

مهمترین اخبار ایران و جهان: