کتابهای «سرمایهگذاری جسورانه و ارزشگذاری استارتاپ» و «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» از منشورات انتشارات بورس به ترتیب به چاپ دوم و سوم رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، کتابهای «سرمایهگذاری جسورانه و ارزشگذاری استارتاپ» و «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» از منشورات انتشارات بورس به ترتیب به چاپ دوم و سوم رسید. این کتاب برای علاقهمندان سرمایه گذاری در شرکتهای بورسی و استارتاپها قابل توصیه است.
خبرنگار مهراستارتاپها یا کسب و کارهای نوپا چندسالی است که به یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی کشور تبدیل شده و مقدمات حرکت اقتصادی کشور به سمت اقتصادی دانش بنیان را فراهم کردهاند. کسب و کارهایی که با دارایی ناچیز ولی با یک ایده نوآورانه توسط کارآفرینان عموماً جوان راهاندازی شده و ظرف مدت کوتاهی رشد چشمگیری کرده و به یک کسب و کار میلیون دلاری تبدیل میشوند.
در کتاب «سرمایهگذاری جسورانه و ارزشگذاری استارتاپ» سعی شده تا تمامی مطالب مرتبط با سرمایهگذاری جسورانه و ارزشگذاری استارتاپها با زبانی ساده پوشش داده شود تا علاوه بر سرمایه گذاران، برای افراد حاضر در استارتاپها هم کاربرد داشته باشد.
کتاب حاضر از ۹ فصل با این عناوین تشکیل شده است:
فصل اول: مبانی سرمایه گذاری جسورانه فصل دوم: ویژگیهای کلیدی در یک سرمایهگذار جسور فصل سوم: فرآیند ریزکاوی در سرمایه گذاری جسورانه فصل چهارم: ارزش شاخص پایه فصل پنجم: ارزشگذاری استارتاپ با روش تنزیل جریانات نقدی فصل ششم: ارزشگذاری استارتاپ با روش اختیارات واقعی فصل هفتم: ارزشگذاری استارتاپ با روش بوسیله سایر روشها فصل نهم: مروری بر مبانی حقوقی در سرمایه گذاری جسورانه
چاپ دوم کتاب «سرمایهگذاری جسورانه و ارزشگذاری استارتاپ» به قلم امیرسینا جیرفتی و جواد عشقینژاد در ۲۱۲ صفحه توسط انتشارات بورس در بهار ۱۴۰۱ منتشر شده است. همچنین همانطور که اشاره شد کتاب «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» نیز از همین ناشر به چاپ سوم رسیده است.
۱۴۰۱ارزش آفرینی زمانی رخ میدهد که نرخ بازده سرمایه گذاریها بیشتر از هزینه سرمایه شرکت باشد. هدف و مخاطبان اصلی کتاب دو دسته افراد هستند: ۱. تصمیم گیران بنگاههای اقتصادی ۲. کارشناسان حرفهای ارزشیابی
گروه اول با مطالعه این کتاب ضمن آشنایی و درک کامل مفهوم سود اقتصادی، ابزار مناسبی برای ارزیابی عملکرد شرکتها و مدیران خواهند داشت. گروه دوم از این کتاب به عنوان منبع و راهنمایی جامع برای ارزشیابی استفاده خواهند کرد.
کتاب به نحوی نوشته شده است که خوانندگان آن نیازی به دانش قبلی در حوزه مالی و حسابداری نداشته باشند. مفاهیم مقدماتی مورد نیاز، ارزش زمانی پول و آشنایی با صورتهای مالی، در طی دو فصل اول به زبان ساده و کاربردی بیان شدهاند. در فصل ۳ مفهوم ایجاد ارزش در شرکت و ارتباط آن با تصمیمات سرمایهگذاری و تأمین مالی نشان داده شده است. در فصل ۴ تعدیلهایی برای تخمین درست نرخ رشد شرکت بیان شده است. فصل ۵ بر مبنای نظریه معروف دو استاد برجسته مالی (میلر و مودیلیانی) بنا نهاده شده است. در این فصل علاوه بر بیان گام به گام فرآیند ارزشیابی شرکت، مثالی جامع از روش محاسبه جریانهای نقد آزاد و نگاشت تکتک اقلام صورتهای مالی به جریانهای نقد آزاد آورده شده است. در فصل ۶ پیشبینی صورتهای مالی و در فصل ۷ در مورد تخمین هزینه سرمایه بحث شده است.
چاپ سوم کتاب «مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت» به قلم احمد پویانفر در ۲۳۱ صفحه توسط انتشارات بورس در بهار ۱۴۰۱ منتشر شده است.
۱۴۰۱
شناسه خبر: 384815