نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 23:23

روستاهای خوزستان مدیریت جامعی ندارند

اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: بزرگترین مشکل کنونی روستاهای استان این است که مدیریت جامعی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی چهارشنبه شب در نشست قرارگاه پیشرفت و آبادانی توسعه همه جانبه روستایی استان خوزستان اظهار کرد: با وجود سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه روستاهای خوزستان اما در توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاهای استان موفقیت چندانی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی توسعه روستایی به دنبال ارتقای کیفیت حکمرانی محلی و منطقه‌ای است که باید الگوی بومی مشارکت مردمی در اداره روستاها و همچنین احیا هویت تولیدی روستاها مد نظر این امر مهم باشد تا بتوان روستاها را به جایگاه اصلی خود در زمینه‌های پیشران اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی رساند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: بزرگترین مشکل کنونی روستاهای استان این است که مدیریت جامعی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی وجود ندارد که با تشکیل این قرارگاه و کارگروه‌های ویژه آن در این خصوص شاهد همگرایی و هماهنگی بین حوزه‌ها خواهیم بود.

خانچی تاکید کرد: تمام طرح‌های روستایی خوزستان باید سکونت و تولید را با هم ببیند و به ماهیت تولیدی روستا در طرح‌ها توجه ویژه شود.

وی گفت: به قدری مشکلات ناشی از نبود رسیدگی به حوزه تولید و فرهنگ روستاهای خوزستان در سال‌های اخیر زیاد شده که بدون حضور همه جانبه مردم و گروه‌های جهادی و روحانیون معتمد شهری و استانی رسیدگی به آنها امکانپذیر نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219615

مهمترین اخبار ایران و جهان: