نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 17:13

ثبت جهانی «هگمتانه تا همدان» نیازمند ساماندهی کاروانسراها

همدان- مدیر پایگاه ملی هگمتانه گفت: در پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» باید اقداماتی چون ساماندهی تپه هگمتانه، مرمت و ساماندهی کاروان سراها و... به انجام رسد.

صاحب محمدیان منصور در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» اشاره و اظهار کرد: پرونده این اثر تاریخی برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد که یونسکو اعلام وصول کرد و در ارزیابی پرونده واجد صلاحیت داده شد.

وی با بیان اینکه در این راستا پرونده برای اقدامات بعدی در استان در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفت که در این زمینه جلسه‌ای ۱۶ فروردین ماه با حضور دستگاه‌های مربوطه از جمله میراث فرهنگی، شهرداری، دستگاه‌های خدمات رسان و استانداری حوزه هنری و ارشاد تشکیل شد.

مدیر پایگاه ملی هگمتانه با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد هر دستگاه وظیفه خود را در راستای اقدامات بعدی برای جهانی شدن این اثر تاریخی داشته باشد؛ افزود: هر دستگاه بنا به وظیفه خود باید عمده کارش را انجام دهد.

محمدیان منصور با اشاره به اینکه عمده کار بر عهده میراث فرهنگی و شهرداری است؛ تصریح کرد: بحث ساماندهی تپه هگمتانه، مرمت و ساماندهی کاروان سراها و کتیبه مسجد یهودیان و کلیساها و … باید انجام شود تا اقدامات برای جهانی شدن این پرونده نهایی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209159

مهمترین اخبار ایران و جهان: