نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 14:52

اعتبار جدید برای بازسازی پل میرزا نوروز میاندوآب تخصیص می‌یابد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای بازسازی پل میرزا رسول میاندوآب اعتبارات جدید تخصیص می‌یابد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از پل میرزارسول در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میاندوآب از موقعیت ویژه‌ای در آذربایجان‌غربی برخوردار است، اظهارداشت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری میاندوآب، در این شهر نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخی مناطق میاندوآب دارای ارزش سرمایه‌گذاری بسیاری است که از جمله آن سد نوروزلو است که دارای فضای بزرگ و درختان سرسبز و کم نظیر است اما متاسفانه بلاتکلیف باقی مانده که باید برای آن تصمیم گیری شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  افزود: پل میرزارسول نیز جزو پل‌های تاریخی خوب بوده که قسمتی از آن مرمت شده اما قابل استفاده برای مردم نیست و در دوران قاجار بازسازی شده است و می‌تواند تفرجگاه بسیار خوبی برای مردم میاندوآب باشد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اعتبار برای احیای این بنای تاریخی گذارده شده است اما اعتبار جدید به آن داده خواهد شد تا به سرعت دو دهنه آن تکمیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: باید فضا را برای حضور سرمایه گزاران فراهم کرد و از سوی دیگر غرفه‌های بزرگ در آنجا ایجاد شود و نیازهای خدماتی مردم برای تفریح‌گاه مناسب فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206315

مهمترین اخبار ایران و جهان: