نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 22:11

برگزاری مسابقات لیگ نوجوانان پسر و جوانان دختر در استان زنجان

زنجان-عضوهیئت رئیسه والیبال زنجان گفت: مسابقات لیگ نوجوانان پسر و جوانان دختر در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا معصومی تبار عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هیئت والیبال استان زنجان در نظر دارد مسابقات لیگ نوجوانان پسر و جوانان دختر را برگزار کند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در کشور برای اولین بار است که برگزار می شود، افزود: تفاوت این دوره از مسابقات با مسابقات قهرمانی کشور در این است که در مسابقات قهرمانی کشور تیم منتخب هر استان شرکت می کند اما در مسابقات مذکور از بازیکنان باشگاه ها، آکادمی و کانون های والیبال بهره برده می شود.

معصومی تبار ادامه داد: چنین مسابقاتی سبب می شود تا استعدادها شناسایی و مربیان و بازیکنان تمام توان و ظرفیت ورزشی خود را به نمایش بگذارند.

وی بابیان اینکه در رده های سنی لیگ نوجوانان پسر هفت بازیکن زیر ۱۷ سال و هفت بازیکن زیر ۱۸ سال میتوانند شرکت کنند، تصریح کرد: در لیگ جوانان دختر نیز هفت بازیکن زیر ۱۹ سال و هفت بازیکن زیر ۲۰ سال رقابت می کنند.

نماینده تام الاختیار رئیس هیئت والیبال استان با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری این دوره از مسابقات بر عهدههیئت والیبال استان است، بیان کرد: تیم برنده برای حضور در رقابت های کشوری معرفی می شوند.

این مسئول بابیان اینکه مسابقات مذکور در بازه زمانی تیر لغایت شهریور ماه سال جاری برگزار می شود، ادامه داد: از مدیران باشگاه ها، آکادمی ها و کانون های والیبال انتظار می رود تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آمادگی خود را جهت حضور در این مسابقات به روسایهیئت های شهرستانی اعلام نمایند.

وی به شرایط شرکت کنندگان اشاره کرد و گفت: بازیکنان باید ساکن یا دانش آموز و دانشجوی استان بوده و مربیان تیم باید حداقل دارای کارت مربیگری درجه ۲ باشند.

معصومی تبار یادآور شد: هزینه اعزام و اسکان تیم بر عهده باشگاه برنده بوده که توسطهیئت به فدراسیون معرفی خواهد شد. وی به شرایط مسابقات اشاره کرد و افزود: ۴۸ تیم در ۸ منطقه تقسیم بندی شدند که در هر منطقه ۶ تیم حضور دارند.

عضوهیئت رئیسه والیبال زنجان به تیم های هر گروه اشاره کرد و افزود: استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در گروه اول، مازندران، گیلان و زنجان در گروه دوم، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان در گروه سوم و گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی در گروه چهارم قرار دارند.

معصومی تبار ادامه داد: اصفهان، البرز، چهارمحال بختیاری در گروه پنجم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان در گروه ششم، تهران، مرکزی، قم وسمنان در گروه هفتم، کرمان، یزد، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان در گروه هشتم قرار دارند. وی افزود: سهمیه هر استان توسط فدراسیون اعلام گردیده است که سهمیه استان زنجان یک تیم می باشد. وی گفت: دو تیم منتخب هرگروه صعود کرده و به مراحل بالاتر دست می یابند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214759

مهمترین اخبار ایران و جهان: