نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 23:05

۳۰ بنای تاریخی خراسان‌شمالی نیاز به مرمت دارد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۳۰ بنای تاریخی در این استان نیاز به مرمت دارد که تامین اعتبار آن در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمدرضا قهرمانیان، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه ۳۰ بنای تاریخی استان نیاز به مرمت دارد، اظهارکرد: «رباط قره بیل» گرمه، «رباط قلی» جاجرم، «ارگ نادری» شیروان، «تپه ریوی» مانه و سملقان و «تپه معصوم زاده» بجنورد از آثار تاریخی شاخص در اولویت مرمت هستند.

وی گفت: سال گذشته نیز ۳۰ بنای تاریخی خراسان شمالی با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی افزود: مقبره «بابا و بی بی» فاروج، «ارگ دولت آباد» اسفراین، بقایای معماری محوطه تاریخی «ریوی» مانه و سملقان، گرمابه «قلعه‌خان»، «امام زاده زید» اسفراین و برج شماره ۱۶و۱۷ «ارگ بلقیس» اسفراین بناهای تاریخی شاخص مرمت شده در سال گذشته است.

وی تصریح کرد: مرمت این آثار موجب شد تا گردشگران از این بناها استقبال خوبی کنند و برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران، سرویس بهداشتی، اقامتگاه بوم گردی و بازارچه عرضه فروش صنایع دستی پیش بینی شده است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1226115

مهمترین اخبار ایران و جهان: