نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 10:16

افزایش واحدهای خبازی پخت نان کامل به 100 واحد در استان مرکزی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از افزایش واحدهای خبازی پخت نان کامل به 100 واحد طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضاملکی صبح امروز در همایش رویداد ملی نان کامل در اراک اظهار کرد: در حال حاضر 75 واحد خباری کار پخت نان کامل را بر عهده دارند که به زودی با افزایش سهمیه آرد نان کامل این تعداد به 100 واحد افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: نهضت احیای نان کامل از سال گذشته در استان مرکزی آغاز و جلسات مربوط به آن به تعداد ۴۴ جلسه کاری با میزان ۵۷۰ نفر ساعت آموزش در مرکزی تشکیل شد.

وی افزایش کیفیت و ظرفیت تولید آرد و پویش نان کامل در راستای ارتقای جایگاه نان در سبد غذایی خانوار و فرهنگ سازی و نهادینه کردن استفاده از نان کامل را از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح برشمرد و بیان کرد: تولید نان کامل و خرید و استفاده از این نان به شدت مورد استقبال نانوایی‌ها و مردم قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه  به منظور اجرای این طرح نخستین و تنها کارخانه بزرگ تولید آرد کامل کشور با فناوری بومی و استاندارد در استان و نرخ گذاری نان کامل با چندین جلسه انجام شد، ادامه داد: ماهانه ۱۲ هزار تن آرد در یک‌هزار و ۵۷۲ واحد نانوایی به مصرف می‌رسد که آرد مورد نیاز برای تولید نان کامل ماهانه ۲۰۰ تن است.

 ملکی بیان کرد: در نهضت کامل احیای نان 20 نهاد و شخصیت عضو بوده و مشارکت دارند

وی با اشاره به وجود 250 هزار هکتار زمین اراضی کشت گندم در استان گفت: این استان ظرفیت  ذخیره سازی گندم  به میزان 750 هزار تن  را دارد، علاوه بر‌آن 11 کارخانه آرد نان و 1600 واحد خباری در استان فعالیت دارند.

 پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251759

مهمترین اخبار ایران و جهان: