نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 19:00

زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا یک وظیفه شرعی و ملی است

سنندج- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا یک وظیفه شرعی و ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی روز یکشنبه در یادواره شهدای اردیبهشت ۱۴۰۲ کشور اظهار کرد: ابتکار ایران در ایجاد ارتباط و اتحاد بین کشورهای اسلامی، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و شکست بزرگی را به جبهه دشمن وارد کرده است.

وی افزود: حرکت امروز ایران اسلامی و دیگر کشورهای منطقه، خط بطلانی بر دسیسه‌های دشمن است و توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام یکی پس از دیگری در حال خنثی شدن است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: شهدا در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی، درس عزت، کرامت، شرافت، ایثار و فداکاری را به مردم و مسئولان آموخته اند و زنده نگه داشتن نام و یاد این بزرگواران وظیفه‌ای شرعی و ملی است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: امروز مسئولان کشور، باید قدر خون شهدا را بدانند و از فرصت مسئولیت برای ارائه خدمات شایسته به ویژه رفع گرانی و مشکلات معیشتی مردم استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدای اردیبهشت امسال، با خون خودشان دوباره غیرت و جوانمردی را در وجود ما زنده کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی افزود: شهید الداغی با شهادت خودش نشان داد هنوز غیرت در میان جوانان ایرانی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تقاص خون این شهدا و شریک جنایت عاملان این جنایت‌ها کسانی هستند که فضای ناامنی و سوءاستفاده را برای دشمن فراهم کردند.

شهید حمیدرضا الداغی، شهید عباسعلی سلیمانی، شهیده نرجس صیاد و شهید علیرضا شهرکی، اردیبهشت امسال به شهادت رسیدند و به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌های مختلف کشور یادواره‌ای با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود که امروز مردم سنندج در صحن قدیم مسجد جامع این شهر یاد این شهدا را گرامی داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195159

مهمترین اخبار ایران و جهان: