نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 22:32

منبع تأمین آب شرب سنندج برای ۲ هفته تغییر می کند

سنندج-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان از تعمیر سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج خبر داد و گفت: طی ۲ هفته پیش رو مجبور به استفاده از آب سد قشلاق هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث حبیبی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای کشور است که تاکنون انجام شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت و تسریع در رفع دغدغه آب شرب مردم سنندج در سال گذشته این پروژه انتقال آب با ۲۰۰۰ متر مکعب به بهره برداری رسید اما نیاز روزانه مردم سنندج بیش‌از ۲ هزار مترمکعب است.

حبیبی اعلام کرد: برای جلوگیری از اختلاط آب سد قشلاق در روزهای پیک مصرف است، این مهم را قبول کردیم که مورد انتقاد قرار بگیریم ولی آب بهتری تحویل مردم بدهیم لذا طرح توسعه‌ای انتقال آب به ۳ هزار مترمکعب را از فردا آغاز می‌کنیم.

وی افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ مقرر شده بود که این توسعه انجام شود اما اکنون وضعیت سد قشلاق در بهترین حالت بوده و مخزن آن بیش از ۷۰ درصد پر است و می‌توان به مدت ۲ هفته مقرر شده از آب آن برای شرب سنندج استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: کشاورزان منطقه برای توسعه کشاورزی منتظر آب هستند و پایایی مسیر لازمه رضایت مردمی است که با این طرح توسعه‌ای میزان بهره مندی باغات و اراضی از ۷۰۰ هکتار به هزار و ۲۵۰ هکتار رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192759

مهمترین اخبار ایران و جهان: