نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 11:12

تنها ۳۲ درصد راه های روستایی مریوان آسفالته هستند

مریوان- فرماندار مریوان گفت: از ۵۰۸ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان متأسفانه تنها ۳۲ درصد آسفالته هستند و این درحالی است که میانگین کشوری ۸۲ درصد می باشد.

اسماعیل احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طول راه‌های شهرستان مریوان ۷۴۳ کیلومتر است که ۵۰۸ کیلومتر آن راه روستایی و ۱۳۵ کیلومتر هم راه اصلی و ۱۰۰ کیلومتر راه مرزی است.

وی افزود: میانگین آسفالت راه‌های روستایی در سطح کشوری ۸۲ درصد و در سطح استان ۶۷ درصد است اما متأسفانه این مهم برای شهرستان مریوان تنها ۳۲ درصد است.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی ۴۰ درصد، «خاو میرآباد» ۱۸ درصد و بخش «سرشیو» ۴ درصد راه‌های روستایی آسفالته هستند و این یعنی یکی از بدترین شهرستان‌های استان از لحاظ آسفالت راه روستایی هستیم.

احمدی اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی شهرستان حدود ۴۰ درصد اعتبارات را به راه‌های روستایی اختصاص داده است و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص توسعه راه‌های شهرستان اتفاق بیافتد.

وی افزود: بنیاد علوی نیز در این شهرستان مستقر شده و محوریت کار آنها ساخت راه‌های روستایی است که ظرف سه سال آینده اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205815

مهمترین اخبار ایران و جهان: