نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 22:11

زمین، اصلی‌ترین حرکت در موضوع جوانی جمعیت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله زمین اصلی‌ترین حرکت در موضوع جوانی جمعیت است که باید پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان در جشن چندقلوها در اردستان، اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت یک برنامه جامع بوده و از آنجایی که مسئله جمعیت یک مسئله چند بعدی است و باید به همه ابعاد آن پرداخته شود این قانون گسترده شده و مسؤول اجرای این قانون در شهرستان‌ها فرماندار است.

وی افزود: در ستاد ملی جوانی جمعیت تصویب شده که هر دستگاهی یک قرارگاه جوانی جمعیت داشته باشد و باید در این قرارگاه مشکلات برطرف شده و یک برنامه پنج ساله داشته باشد همچنین مطابق بیانات رهبر انقلاب باید تا پایان برنامه هفتم به نرخ باروری ۲/۵ برسیم.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها باید معین شود که سالانه چند درصد باید نرخ باروری افزایش پیدا کند تا اینکه به نرخ باروری مورد نظر در برنامه هفتم دست پیدا کنیم همچنین به‌طور ویژه بحث زمین را در کشور دنبال کرده‌ایم و شهرستان اردستان از این موضوع هیچ مشکلی ندارد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: در قرارگاه‌های جوانی جمعیت مسئله زمین در هر شهرستان یک مسئله اصلی قرار بگیرد و پیگیری شود همچنین لازم است اطلاع‌رسانی لازم در خصوص مزایای قانون حمایت از جوانی جمعیت صورت گیرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته، هشتاد درصد از افرادی که درخواست وام ازدواج داده بودند، وام را دریافت کردند همچنین خوب است که این موضوع در شهرستان اردستان نیز بررسی شود و در حال حاضر ۲۱۰ میلیون تومان وام ازدواج به هریک از جوانان زیر ۲۵ سال پرداخت می‌‌شود.

بانکی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر، وام فرزندآوری از فرزند اول به مبلغ ۳۰ میلیون تومان تا فرزند پنجم به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

نماینده مردم اصفهان یادآور شد: در راستای قانون جوانی جمعیت رسانه باید آن قسمت‌هایی از قانون را که اجرا شده، اطلاع‌‌رسانی کنند تا امیدواری بین مردم به‌وجود آید همچنین هر دستگاهی را که مانع می‌شود و همکاری ندارند، معرفی کنند.

همچنین سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان گفت: در طول یک‌سال گذشته اتفاقات خوبی را برای حوزه جمعیت شهرستان اردستان شروع کردیم که یکی از این اتفاقات بحث الحاق زمین است که خوشبختانه در این راستا بیش از ۷۰ هکتار زمین در کل شهرستان اردستان، الحاق شده است.

وی ادامه داد: در حوزه جوانی جمعیت، اراضی آماده شده و با پیگیری‌های انجام شده، اراضی شهر زواره نیز الحاق می‌شود همچنین تمام تلاش ما این است که از سالمند شدن اردستان جلوگیری شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در شهرستان اردستان کمبود فضاهای فرهنگی-تفریحی است، سرانه فضای سبز شهرستان کم بوده و فضاهای تفریحی خوب و مناسب همچون شهربازی وجود ندارد.

فرماندار اردستان بیان کرد: در حوزه اشتغال آمار اشتغال خوبی در شهرستان اردستان وجود دارد و برگزاری جشن ملی چندقلوها در این شهرستان یک مزیت نسبی برای گردشگری بوده و آثار تاریخی بی‌نظیری در این شهرستان وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر قانون جوانی جمعیت در دو حوزه ارشاد و ورزش در حال اجرا است همچنین اولین جوان کارت اردستان رونمایی و به خانواده‌های دارای فرزند زیاد در شهرستان تقدیم می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221759

مهمترین اخبار ایران و جهان: