نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 01:25

قرارداد ساخت ۱۰ مجتمع پرورش ماهی در لرستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا امضا شد

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به امضا تفاهم نامه سه جانبه سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه خاتم الانبیاء، در راستای ایجاد زیرساخت برای ۱۰ مجتمع پرورش ماهی در لرستان، گفت: در صورت تامین زیر ساخت مورد نیاز ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی قطعا تولیدات استان در حوزه آبزی پروری دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کیارش بیرانوند شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به امضاء تفاهم نامه سه جانبه سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، اظهار کرد: امروز این تفاهم نامه در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور نیل به اهداف توسعه و ایجاد امنیت غذایی، اجرای سیاست‌های کلی دولت و محرومیت زدایی در منطقه، ایجاد اشتغال و درآمد از طریق تولید آبزیان، تکمیل زنجیره تامین آبزیان و توسعه صادرات غیرنفتی و ارز آوری امروز با حضور استاندار به امضا رسید.

وی بیان کرد: این قرارداد در راستای توافق نامه وزیر جهاد کشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء موسوم به طرح ربیع منقعد شده است.

مدیرکل شیلات لرستان خاطرنشان کرد: طرفین پس از امضای تفاهم‌نامه نسبت به معرفی نمایندگان خود به منظور پیگیری و اجرای مفاد این تفاهم نامه اقدام خواهند کرد.

بیرانوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در قالب این تفاهم حدود ۷۰۰ میلیارد تومان زیرساخت حوزه آبزی پروری و بازارچه را در استان ایجاد کند، گفت: اعتبار مورد نیاز این تفاهم نامه از محل مولدسازی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تامین زیر ساخت مورد نیاز ۱۰ یا ۱۲ مجتمع پرورش ماهی قطعا تولیدات استان در حوزه آبزی پروری دو برابر می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در صورت تکمیل این ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی ظرف ۵ سال آینده شاهد اشتغال ۵ هزار نفری در استان خواهیم بود.

بیرانوند بیان کرد: با توجه به حجم تولیدات ۱۰ یا ۱۲ مجتمع پرورش ماهی که ۱۰ هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی است، حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود.

وی انعقاد این قرارداد مهم را حاصل تلاش و پیگیری استاندار لرستان عنوان کرد و گفت: قطعا پیگیری استاندار نقش مهمی در احیا این ظرفیت داشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212515

مهمترین اخبار ایران و جهان: