نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:49

شناسایی عوامل موثر در کاهش حوادث رانندگی در اردبیل

اردبیل- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: شناسایی علل و عوامل موثر بر رفتار رانندگان در راستای کاهش حوادث رانندگی لازم و ضروری است.

سرهنگ سید حجت فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تلفات و خسارات ناشی از آن یکی از مهمترین مسائلی است که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: شناسایی علل و عوامل مؤثر بر رفتار رانندگان در راستای کاهش حوادث رانندگی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به عواملی که باعث پایین آمدن تمرکز رانندگی و در نتیجه عدم عملکرد مطلوب آن‌ها می‌شوند، افزود: خستگی در هنگام رانندگی که باعث کم شدن توجه به رانندگی، کاهش سرعت تصمیم‌گیری و عدم درک مناسب از موقعیت و شرایط موجود می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین عواطف و هیجانات در رانندگی مانند ترس، اضطراب و عصبانیت که باعث حواس پرتی راننده می‌شود و عجله در رانندگی به منظور تسریع در رسیدن به مقصد از جمله دیگر دلایل پایین آمدن تمرکز رانندگان است.

سرهنگ فتاحی بیان کرد: عدم برنامه ریزی مناسب برای انجام امور روزانه و جبران کمبود زمان با فشار بیش از حد بر خود نیز از مهمترین دلایل موجود در کاهش تمرکز رانندگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200259

مهمترین اخبار ایران و جهان: