نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 09:28

جذابیت شخصیت «خلیل» انگیزه من برای نگارش «تاوان عاشقی» شد

مشهد ـ نویسنده کتاب «تاوان عاشقی» در خصوص انگیزه خود برای نگارش کتاب، گفت: خلیل تأثیر کلام و انرژی بالایی داشت و افراد بسیاری را به اسلام دعوت کرده بود و همیشه دوست داشتم درباره او بنویسم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جعفری شامگاه شنبه در مراسم جشن امضای کتاب «تاوان عاشقی» در پاتوق کتاب مشهد اظهار کرد: کتاب «تاوان عاشقی»، رمان عاشقانه و پرالتهابی است از زندگی ۲ شخصیت به نام‌های «آلا» از غزّه و «خلیل» از شیلی. زندگی این دو در میانهٔ جنگ هشت روزه غزه و اسرائیل به هم گره می‌خورد. این رمان ایرانی که در ۲۴ فصل نوشته شده، پس از پایان، تصاویری از این ۲ نفر را که حالا تشکیل خانواده داده‌اند، در خود گنجانده است.

نویسنده کتاب «تاوان عاشقی» با اشاره به اینکه «تاوان عاشقی» روایت واقعی از غزه است، بیان کرد: این اثر باید به زبان عربی ترجمه شود چون روایتی متفاوت است و دید مخاطب را تغییر می‌دهد.

وی درباره نحوه شکل گیری ایده و نگارش کتاب گفت: شخصیت خلیل برای من جذاب بود و همیشه دوست داشتم درباره زندگی او بنویسم و اما فرصت نشد تا اینکه او را از دست دادیم و بعد از آن تصمیم گرفتم با همسر او صحبت کنم و زندگی او را روایت کنم.‌

جعفری ابراز کرد: «تاوان عاشقی» مانند رمان درام دارد و زندگی پرچالش و پرماجرایی را به تصویر می‌کشد که برای مخاطب جذابیت دارد تا ادامه ماجرا را بخواند.

نویسنده کتاب «تاوان عاشقی» با اشاره به اینکه این اثر مستند است، گفت: آلا و خلیل با وجود موانع و مشکلات، چگونه به هم رسیدند، سوژه جذابی است و حس مخاطب را بر می‌انگیزد.

وی خاطر نشان کردن: اطلاعات جامعه ایران درباره غزه محدود است و پرداختن به این موضوع ظرفیت ویژه ای است و در این زمینه به خاطرات و روایات نیاز داریم.

خلیل تأثیر کلام و انرژی بالایی داشت

جعفری ابراز کرد: خلیل تأثیر کلام و انرژی بالایی داشت و هر زمان با او صحبت می‌کردم، برای یک ماه انرژی داشتم.

نویسنده کتاب «تاوان عاشقی» خاطر نشان کرد: خلیل ابتدا جز اهل تسنن بود و بعد از شناخت امام خمینی (ره) شیعه می‌شود، تأثیر کلام او به حدی بود که تعداد قابل توجهی از انسان‌ها را مسلمان و شیعه کرد.

وی با اشاره به اینکه قصه دلبری بالاترین چاپ را بین آثارم داشته، افزود: «تاوان عاشقی» نیز فضا بکر و جذابی دارد و ۹۵ درصد مخاطبان استقبال کردند و گفتند بعد از خواندن چند صفحه از کتاب، نتوانستیم آن را زمین بگذاریم.

جعفری با اشاره به اینکه شروع کار نویسندگی در سال ۹۲ آغاز شد، بیان کرد: غالب کارهای من داستان و رمان است و بعد از عمار حلب این سیر تغییر کرد.‌

نویسنده کتاب «تاوان عاشقی» گفت: به مطالعه سفرنامه بسیار علاقه دارم و مطالعه کتاب «تو جای همه آرزوهایم» که درباره شهید نعمت الله نجفی از شهدای مدافع حرم فاطمیون است که زندگی عارفانه ای دارد و مدت‌ها ذهن را درگیر می‌کند و کتاب تولد در «لس آنجلس» بهزاد دانشگر را توصیه می‌کنم.

وی به داستان کتاب‌های «جاده یوتیوب» و «شغل شریف» و «عمار حلب» اشاره کرد و افزود: جاده یوتیوب، سفرنامه من به سرزمین شام است و روایتی جاده‌ای محسوب می‌شود که خواننده را با فضای اعزام مدافعین حرم به دمشق آشنا می‌کند.

جعفری ابراز کرد: شغل شریف ده داستان کوتاه در حوزه خانواده و سبک زندگی است و عمار حلب جلد هفتم از مجموعه مدافعان حرم درباره شهید محمدحسین محمدخانی که در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.


گفتنی است؛ کتاب «تاوان عاشقی» به قلم محمد علی جعفری، به همت نشر معارف در ۲۵۰۰ جلد به چاپ رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276559

مهمترین اخبار ایران و جهان: