نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 14:10

شناسایی ۴۰۰ کانون فعال سالک در فارس

شیراز- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۴۰۰ کانون فعال سالک در استان فارس خبر داد.

عباس رضائیان زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به آمارهایی که وزارت بهداشت صادر کرده است نزدیک به پنج هزار بیمار مبتلا به سالک در استان فارس شناسایی شده است این در حالی است که استان‌های فارس و اصفهان بیشترین میزان ابتلاء به این بیماری را دارند.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از مبتلایان به سالک کشور در استان فارس هستند البته لازم به ذکر است که نزدیک به ۳۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری نیز کمتر از ۱۴ سال سن دارند.

رضائیان زاده تاکید کرد: آمار شناسایی بیماران مبتلا به سالک در فارس متغیر بوده زیرا در برخی از سال‌ها این آمار به نزدیک دو هزار نفر می‌رسد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این بخش نیز بیان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته نزدیک به ۴۰۰ کانون فعال سالک در استان فارس شناسایی شده است.

او ادامه داد: شناسایی کانون‌های فعال، بیماریابی به صورت مراجعه حضور به درب منازل و از بین بردن سگ‌های ولگرد برخی از فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته و امسال در راستای کاهش ابتلاء به سالک است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تمامی شهرستان‌های استان فارس به تجهیزات مقابله و درمان بیماری سالک مجهز شده اند و با مراجعه به هر یک از مراکز درمانی استان به صورت رایگان بیماران خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277359

مهمترین اخبار ایران و جهان: