نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 12:55

دیدار «توکایف» با نمایندگان سازمان ملل در شهر «آستانه»

رئیس جمهور قزاقستان با تعدادی از نمایندگان سازمان ملل که برای حضور در نشست «آستانه» به این کشور سفر کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، رئیس جمهور قزاقستان «قاسم ژومارت توکایف» با نمایندگان سازمان ملل متشکل از «آرمیدا آلیسکابانی» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد - دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه، «میروسلاو جنچی» دستیار دبیر کل در امور سیاسی و «ایوانا ژیوکوویچ» دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد‌ دیدار گفت‌وگو کرد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد چشم انداز توسعه همکاری های چند جانبه بین قزاقستان و نهادهای سازمان ملل و همچنین تبادل نظر در مورد موضوعات موضوعی دستور کار بین المللی و منطقه‌ای گفتگو کردند.

رئیس‌جمهور قزاقستان همچنین از شرکت دیپلمات‌ها در مجمع بین‌المللی آستانه قدردانی و اشاره کرد که پیشنهادات آنها از نظر فعالیت‌های سازمان ملل به محتوای این پلاتفرم کمک می‌کند.

توکایوف همچنین بر نقش مهم سازمان ملل در تقویت صلح و تضمین امنیت اشاره ‌و براهمیت انجام اصلاحات جامع در شورای امنیت سازمان ملل و توسعه نمایندگی این سازمان تاکید کرد.

گفتنی است که بیش از ۲۰ بخش مختلف سازمان ملل متحد در قزاقستان کار می‌کنند. در این زمینه، اهمیت ایجاد مرکز منطقه ای اهداف توسعه پایدار برای آسیای مرکزی و افغانستان در آلماتی مورد توجه قرار گرفت.

فعالیت های این مرکز توسعه هماهنگی آژانس های سازمان ملل را با کشورهای منطقه از طریق اتخاذ تدابیر جامع برای پیشبرد دستور کار ۲۰۳۰ فراهم‌ می‌‌کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272759

مهمترین اخبار ایران و جهان: