نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 20:58

گفتمان قانون مداری در جامعه نسبت به موضوع حجاب تقویت شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: تقویت گفتمان قانون مداری در جامعه نسبت به موضوع عفاف و حجاب امر مهمی است و حتما باید مورد توجه قرار گیرد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کاظمی در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان قزوین که ظهر امروز در ساختمان بسیج رسانه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: یکی از دغدغه های امروز مردم و مسئولین در حوزه عفاف و حجاب است که باید بپذیریم سیاست‌گذاری های کلان در جهت تحکیم خانواده و موضوع قانون مداری در این حوزه درست انجام نشده است.

وی افزود: در موضوع نهاد خانواده با علم به این که می داسنتیم مورد حجمه قرار گرفته ایم ولی کار ریشه ای صورت نگرفت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: در موضوع حجاب نیاز به یک مطالعه روانشناختی و جمعیت شناسی داریم و این امر بسیار ضروری است. هرچند مطالعاتی قبلا صورت گرفته ولی کامل نیست و نیاز به بروز رسانی دارد.

کاظمی با بیان این که مطالعات استانی نیز در حوزه عفاف و حجاب ضروری است، گفت: باید مشخص شود سهم فرهنگ، اقتصاد، حکمرانی و... در موضوع حجاب چه قدر است و هر دستگاه چه وظایفی را بر عهده دارد تا از این طریق نتایج بهتری را کسب کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس گزارش های معتبر با دو جریان در حوزه عفاف حجاب مواجهه هستیم، یک جریان برنامه ریزی شده و آگاهانه هدف دشمن را پیاده می کند و گروه دیگر بخشی از مردم عادی هستند که بدون هیچ نگاه سیاسی و امنیتی، نسبت به عفاف و حجاب بی تفاوت هستند.

وی تصریح کرد: در بخش سازمان یافته باید مانند یک میدان رویارویی سخت هوشیار باشیم. وقتی با برنامه ریزی، عفت عمومی را تخریب کنند باید نوع مواجهه را بلد باشید و به گونه ای رفتار کنید که دشمن در اقدام خود دچار چالش شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اذعان کرد: در حوزه ایجابی ۹ کارگروه مانند دانشگاه، پوشاک، رسانه و تولید محتوی، آموزش و پرورش و ... ایجاد شده است و راهبرد ما مسئول سازی همه حاکمیت هست و همه باید در برابر قانون احساس مسؤلیت کنند. راهبرد دوم ما تقویت گفتمان قانون مداری است که امر مهمی است و حتما باید مورد توجه قرار گیرد‌.

وی در ادامه ضمن انتقاد به تولیدات محتوی صورت گرفته در رسانه ملی و سینما در حوزه خانواده گفت: در حوزه محتوی آموزشی نیاز داریم تا در سطح آموزش عمومی و عالی ما تجدید نظر صورت گیرید.

کاظمی اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید در محتوای کتب درسی و علوم انسانی بازنگری صورت گیرد چرا که اثر مستقیم در شرایط امروز جامعه و حجاب دارد. اگر به دنبال رفع مشکلات هستیم باید ریشه معضلات را شناخت و برای  کارآمدی آن اقدام کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1250515

مهمترین اخبار ایران و جهان: