نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 16:07

۵۱دستگاه ماینر غیرمجاز از یک واحد صنعتی در ماهنشان کشف شد

زنجان-مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از  کشف ۵۱دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج رمزارز در شهرستان ماهنشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی محمدی روز سه شنبه با اعلام این‌که این تعداد ماینر از مزرعه غیرمجاز استخراج رمزارز که در یک واحد صنعتی واقع در شهرستان ماهنشان کشف و جمع‌آوری شد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ و با دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مزارع استخراج رمز ارز غیرمجاز ۲۰۱ دستگاه ماینر در سطح استان کشف شده است.

وی با تاکید بر این‌که استفاده غیرمجاز و استخراج رمزارز موجب خسارات گسترده‌ای بر شبکه توزیع برق می‌شود عنوان کرد: دستگاه های ماینر، علاوه بر مصرف بالای انرژی موجب ایجاد نوسان در شبکه برق و خسارت به لوازم برقی مشترکان می شود، از این‌رو شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، به شکل جدی تری در دستور کار قرار گرفته و با پایش مستمر مصرف مشترکان و گزارشات مردمی با همکاری سازنده فرماندهی انتظامی استان، گام‌های بلندی برای جمع‌آوری این مراکز برداشته شده تا تامین برق پایدار برای مشترکان با مشکل مواجه نشود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از پرداخت پاداش به معرفی‌کنندگان مزارع استخراج رمزارز خبرداد و افزود: از سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از ۵۷۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در سطح استان از ۱۶۵ مزرعه کشف شده است و بیش از ۳میلیارد ریال به گزارش دهندگان پاداش پرداخت شده است.

محمدی تاکید کرد: شهروندان از طریق راههای ارتباطی شامل: تلفن ۱۲۱، اپلیکیشن برق من و همچنین مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به نشانی: www.zedc.ir گزارشات خود را پیرامون مراکز استخراج رمز ارز ارائه و پاداش دریافت نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249659

مهمترین اخبار ایران و جهان: