نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 06:04

کردستان در مسیر گذر موج جدید بارندگی/شرایط گرد و خاک در کردستان فراهم می‌شود

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده با عبور موج بارشی از استان شاهد افزایش پوشش ابر، وزش باد، در بعضی ساعات رگبار باران و رعدو برق پراکنده خواهیم بود.

خسرو سیف‌پناهی کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از امروز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده موج بارشی از نیمه غربی کشور عبور می‌کند که پیامد آن برای استان کردستان، افزایش پوشش ابر، وزش باد، در بعضی ساعات رگبار باران و رعدو برق پراکنده و احتمال بارش تگرگ است.

وی با بیان اینکه پیامدهای جوی ذکر شده عمدتاً برای بعدازظهرها و روزهای پنجشنبه تا شنبه پیش‌بینی می‌شود، افزود: میزان فعالیت این موج نسبت به موج قبلی کمتر است اما با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری ممکن است شاهد آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی.شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط استان باشیم‌.

سیف‌پناهی به کیفیت هوای استان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: از امروز تا شنبه نیز شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق فراهم بوده و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان وجود خواهد داشت.

وی به وضعیت دمای ۲۴ ساعت گذشته استان اشاره کرد و افزود: بیشترین دمای استان در شبانه‌روز گذشته در سلین هورامان با ۳۱ درجه و کمترین دما نیز در قاملو با ۳ درجه مثبت بوده است. دمای هوای شهر سنندج نیز بین ۹ تا ۲۶ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234559

مهمترین اخبار ایران و جهان: