نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 08:30

پل «زمانخان» با 2 میلیارد تومان اعتبار اولیه مرمت می‌شود

فرماندار شهرستان سامان گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات شهرستانی برای مرمت پل زمانخان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سامان، محمدتقی گنجعلی گفت: پیگیری‌ها در خصوص مرمت و بازسازی پایه‌های پل زمانخان انجام شده است.

فرماندار شهرستان سامان افزود: بازدید‌ها از سوی استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و کار در مرحله واگذاری به پیمانکار در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی برای مرمت این پل در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات شهرستانی تخصیص یافته است.

وی گفت: به دنبال جذب اعتبارات بیشتر هستیم و موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است، اما فعلا تخصیص اولیه همان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: سرمای شدید زمستان و بحران‌های شدید سال گذشته سبب شد پایه‌های سنگی پل دچار مشکل شود.

گنجعلی با بیان اینکه ریزش سنگ در ضلع شمالی، سبب آسیب به پایه‌ها شده، تاکید کرد: باید دبی آب پایین بیاید تا بتوان کار را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تقویت پایه‌های پل در اولویت است و پیشکسوتان و کارشناسان کشوری برای نظردهی دعوت شده‌اند و طرح‌ها ارائه شده است تا بهترین و سریع‌ترین روش انتخاب شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234659

مهمترین اخبار ایران و جهان: