نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 14:39

۱۸ بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان برنامه های دهه کرامت است

اراک- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۸ بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان برنامه های دهه کرامت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده نیز روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، افزود: پیش بینی ما این است که در ۱۸ بقعه استان مرکزی برای این روز برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه در این مراسم‌ها کاروان زیر سایه خورشید حرم مطهر رضوی و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور دارند، گفت: در این ایام این خادمان در ۱۸ بقعه استان اجرای برنامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» پنج هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت است.

ابراهیمی با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا (ص) محسوب می‌شود گفت:
همچنین به‌مناسبت نخستین روز دهه کرامت، مراسم جشن دختران با موضوع فرزند پروری و جمعیت در جوار آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع) ساوه برگزار می‌شود.

وی افزود: در ۱۸ بقعه و امامزاده استان مرکزی برنامه‌های منظمی در دهه کرامت برنامه‌ریزی شده که می‌توان به اجرای ویژه‌برنامه‌های این دهه در آستان امامزادگان محمد عابد (ع)، آمنه خاتون (س) و عبدالله (ع) اراک، آستان امامزاده هادی (ع)، اسحاق (ع)،سید علی اصغر (ع)،شاهزاده حسین (ع)،سید ابورضا (ع)،سید هارون (ع) ساوه، زبیده خاتون (س)، امامزادگان معصوم (ع) و قتلگاه علی ابن محمد باقر (ع) دلیجان اشاره کرد که تعدادی از برنامه‌ها در آنجا اجرا شده و یا اجرایی خواهد شد.

ابراهیمی اظهار کرد: امامزادگان آستانه (ع) شازند، فاطمه صغری (س) آشتیان، سید منصور (ع) زرندیه، علی اصغر (ع) تفرش، فضل و یحیی (ع) محلات، سید احمد (ع) فراهان، محمد (ع) خمین، محمد مسعود (ع) خنداب نیز میزبان برنامه‌های دهه کرامت هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220859

مهمترین اخبار ایران و جهان: