مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: کارکنان دستگاههای اجرایی در صورت فوت یا آسیب در حین انجام وظیفه در شرایط بحران فداکار خدمت محسوب میشوند.
غلامرضا شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مدیریت بحران، علاوه بر حساسیتهای موجود و لزوم داشتن تخصص، ظرفیت بالقوهای از خطرات و تهدیدات جانی برای شاغلان و فعالان این حوزه را به همراه دارد.
وی ادامه داد: براساس ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور، کارکنان و شاغلین دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲ قانون و همچنین افرادی که داوطلبانه به درخواست سازمان یا دستگاه های ذیربط در فاصله زمانی اعلام تا خاتمه شرایط اضطرار، موضوع ماده ۱۱ قانون، تحت مدیریت و هماهنگی سازمان و نظارت دستگاههای اجرایی یا فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نسبت به انجام وظیفه محوله اقدام کنند و به سبب انجام وظایف مصدوم، متوفی و یا مفقود میشوند، طبق ضوابط، شرایط و مدارک مورد نیاز مندرج در آییننامه و شیوهنامه اجرایی ماده ۲۰ به عنوان «فداکار خدمت» محسوب و ذینفعان مطابق با آیین نامه مربوطه در این خصوص، از مزایای تعیین شده بهرهمند میشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: پس از بررسی موضوع در کارگروه تخصصی به ریاست مدیرکل بحران و متشکل از نیروی انتظامی، دادگستری، پزشکی قانونی، هلال احمرو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و تسهیلات حمایتی از قبیل دیه کامل و جزئی، هزینه کفن و دفن، هزینههای درمان، مستمری برای بازماندگان و... به فداکاران خدمت پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/پ
شناسه خبر: 612468