نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 16:46

مربیان پایه‌گذاران شخصیت و تربیت کودکان هستند

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مربیان باید به عنوان پایه گذاران تربیتی در شکل دهی شخصیت و تربیت کودکان موثر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری مازندران ضمن اهمیت کار در حوزه کودک و نوجوان، از بچه‌ها به عنوان امانت الهی یاد کرد که مربیان کانون می‌بایست به عنوان پایه گذاران تربیتی در شکل‌دهی شخصیت و تربیت آنان، مؤثر عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموعه‌های مؤثر فرهنگی است، افزود: بچه‌ها خیلی مهم هستند و روح و جان آنان مشتاق یادگیری و فراگیری است. بر همین اساس مربیان کانون می‌بایست منطبق بر آموزه‌های دینی و اخلاقی، در شکل‌گیری شخصیت و هویت بخشی کودکان و نوجوانان کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر عزت ملی، به سابقه درخشان تمدن اسلامی در حوزه‌های مختلفی دینی و علمی اشاره کرد و تصریح کرد: هویت غنی ملی، دینی و اسلامی کشور ایران، ظرفیت غنی و منبع مهمی برای حوزه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و بر این اساس باید به جای چشم دوختن به فرهنگ بیگانه، از منابع و هویت خود برای رشد شخصیت و هویت فرزندان انقلاب و توسعه و پیشرفت کشور بهره ببریم و کانون در این میان خیلی مهم است.

آیت‌الله لایینی با اشاره به ۵ سطح مهم تربیتی؛ خانواده، پیش دبستانی، کانون، مدرسه و دانشگاه یادآور شد: یکی از مشکلات؛ عدم تناسب میان نظام تعلیم و تربیت در این پنج سطوح است؛ لذا لازم است؛ تناسب و تعامل تربیتی و آموزشی میان این سطوح وجود داشته باشد و با یک سیاست واحد فعالیت کرد.

امام جمعه ساری در بخش دیگر سخنان خود به رفتار والدین و مربیان تربیتی و تعامل این دو رکن اجتماعی با هم اشاره کرد و این تعامل را در شکل گیری هویت کودکان مؤثر دانست و بیان داشت: برای اینکه آینده خوبی داشته باشیم می‌بایست در رفتار و برنامه ریزی حوزه تعلیم و تربیت نگاه دقیق و عملکرد مناسبی داشته باشیم.

آیت‌الله لایینی، ضمن سوال از مدیرکل کانون در خصوص فعالیت نجوم کانون پرورش فکری، ظرفیت کانون را در سایر بخش‌های علمی، فرهنگی، دینی و … جویا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157968

مهمترین اخبار ایران و جهان: