نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 23:01

موضع‌گیری «گوترش» نسبت به درگیری‌های اخیر در سودان

دبیرکل سازمان ملل متحد درگیری‌ها میان ارتش سودان و شبه‌نظامیان «پشتیبانی سریع» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه ضمن محکوم کردن ناآرامی های اخیر در سودان از طرفین خواست هر چه سریع تر درگیری ها را متوقف کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد درگیری‌ ها میان ارتش سودان و شبه‌ نظامیان موسوم به «نیروهای پشتیبانی سریع» را به شدت محکوم کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش با انتشار بیانیه‌ ای در این خصوص اعلام کرد: دبیرکل از فرمانده نیروهای مسلح سودان و رهبر نیروهای پشتیبانی سریع دعوت می‌ کند که فورا درگیری‌ ها را متوقف کرده، آرامش را بازگردانده و برای حل بحران روند گفتگو را آغاز کنند.

دوجاریک در این بیانیه هشدار داد که تشدید درگیری‌ ها باعث می‌ شود غیرنظامیان آسیب بینند و وضعیت بی‌ ثبات انسانی در سودان وخیم‌ تر نیز بشود.

وی با اشاره به اینکه گوترش از کشورهای عضو سازمان ملل در منطقه به حمایت از تلاش‌ ها برای برقراری نظم در سودان دعوت کرده است، افزود: دبیرکل سازمان ملل بر تعهد این سازمان برای حمایت از تلاش‌ های مردم سودان به‌ منظور برقراری مجدد روند انتقال دموکراتیک و ایجاد یک آینده مسالمت‌ آمیز و امن تاکید می‌ کند.

از صبح امروز درگیری‌ های سنگین مسلحانه از مناطق مختلف خارطوم پایتخت سودان و برخی دیگر از شهرهای این کشور گزارش شد.

بنابراین گزارش در اکثر این درگیری‌ها نیروهای واکنش سریع به ریاست ژنرال حمیدتی در برابر نیروهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح برهان صف‌ آرایی نظامی کرده و با یکدیگر درگیر شده‌ اند.

خبرنگار الجزیره از تداوم درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست جمهوری و در نزدیکی مقر فرماندهی ارتش سودان در خارطوم خبر داد.

بنابراین گزارش، ارتش سودان در شهر ام درمان نیز خودروهای زرهی سنگین را در اطراف مقر رادیو و تلویزیون این کشور مستقر کرده است.

ارتش سودان همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع در تلاش برای سیطره بر مقر فرماندهی ارتش در خارطوم بوده‌اند که با آنها وارد درگیری شده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151768

مهمترین اخبار ایران و جهان: