نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:53

محفل جزء‌خوانی قرآن کریم در اردستان برپا می شود

اردستان- محفل جزء‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان روزانه در اردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم از جمله سنت‌های مرسوم در ماه مبارک رمضان است که هرساله با حضور پرشور مردم روزه‌دار در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود. محفل انس با قرآن و جز خوانی قرآن کریم هر روز تا پایان ماه رمضان در شهرستان اردستان نیز و در محل پارک شهدای گمنام شهرداری این شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار داشت: امسال در ماه رمضان و بهار قرآن، جلسه جزء‌خوانی را در یک فضای باز و در جوار قبور مطهر شهدای گمنام اردستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان افزود: برگزاری این محفل نورانی قرآنی، حاصل یک کار جمعی افراد متهعد، مؤمن و انقلابی شهرستان اردستان است که در جهت برگزاری این برنامه همیاری می‌کنند.

وی بیان کرد: هر شب از جزئی که قرار است فردای آن روز، تلاوت شود سوالاتی طرح می‌شود و افراد سوالات را پاسخ داده و جوایزی نیز اهدا می‌شود همچنین این برنامه تا پایان ماه رمضان هر روز از ساعت ۱۷ به‌مدت یک‌ساعت برقرار است.

محسن از همشهریان اردستانی به خبرنگار مهر گفت: جزء‌خوانی قرآن یک سنت پسندیده است و جا دارد که برگزاری اینگونه مراسم‌ها تقویت شود چرا که اجرای این مراسم‌های معنوی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در مراسم روزانه جزء‌خوانی شرکت می‌کند، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان فرصت بهره برداری از قرآن بسیار بود و امیدواریم این پیوندی که میان بهار طبیعت و بهار قرآن رقم خورده موجب رقم خوردن اتفاقات خوب برای مردم کشورمان باشد.

خوب است که سنت جزء‌خوانی قرآن کریم که به عنوان یک مراسم معنوی محسوب می‌شود علاوه بر ایام ماه مبارک رمضان، در دیگر ایام سال نیز برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133468

مهمترین اخبار ایران و جهان: