نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 13:44

جمع‌آوری ۷ میلیارد ریال در جشن گلریزان مردم زرندیه/ آزادی ۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در ساوه

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: جشن گلریزان مردم زرندیه نیز با جمع‌آوری ۷ میلیارد ریال به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی برگزار شد.

خبرگزاری فارس - اراک؛ خداوند از طریق ما انسان‌ها، خوبی و مهربانی خود را به دیگران منتقل می‌کند، گره‌های کار بندگانش را باز می‌کند، نان را بر سر سفره نیازمند اما شریف می‌گذارد، دست محبت‌آمیزی را بر سر کودکی می‌گذارد و سبد سنگین پیرزنی به خانه حمل می‌کند.

امروز هم در بیست و هفتمین روز از ماه زیبای فروردین آمده‌ایم تا روایتگر داستان انسانی بخشنده باشیم؛ کسانی که در این گیر و دار زندگی باز هم به فکر همنوعان خود هستند.

به «محلات» سفر می‌کنیم پایتخت گل و سرزمین چشمه‌های آب گرم شفابخش، شهر قطب‌های مهم تولید و فرآوری سنگ ساختمانی، به‌ویژه سنگ تراورتن در کشور.

به مقصد که می‌رسیم خسته راه نیستیم چراکه باید نگریست. باید با دقت به مهربانی این بزرگ‌مردان  نگریست. کدام زبان می‌تواند این همه عاطفه را سپاس گوید؟ گل‌های احساس را ببین که از شرم عرق کرده‌اند. امروز، «حی علی خیرالعمل» است.

چند ساعتی میهمان این بزرگ‌مرد می‌شویم و پای صحبت‌های شیوایش می‌نشینیم، با وجود اینکه فضای معدن همانند کوه‌های سر به فلک کشیده اطراف سخت است ولی این فضا آرامشی عجیب دارد، این خیر محلاتی برایمان چند کلامی از حسنات کار خیر صحبت می‌کند.

وی می‌گوید: انجام کارهای خوب هیچ محدودیتی ندارد، کمک به دیگران ممکن است مالی یا معنوی باشد، کسی که توانایی مالی خوبی دارد می‌تواند نان را روی سفره فقرا بگذارد و شخص دیگر ثروت چندانی ندارد اما سرشار از علم و دانش است.

کمک سن نمی‌شناسد، گاهی کودک با در دست گرفتن یک فرد مسن قلب بزرگ خود را نشان می‌دهد و گاهی اوقات در یک چای ساده خلاصه می‌شود که به یک رفتگر خیابان می‌دهد و گاهی دلیل لبخند کودکی است که دیگر چشم‌انتظار پدر در بندش نیست.

کمک ۱۸ میلیونی بانوی فرهنگی اراکی در راه آزادی زندانیان

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به کمک ۱۸ میلیونی بانوی فرهنگی اراکی در راه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: خیر گران‌قدر سرکار خانم مؤمنی دبیر بازنشسته‌ای است که در بیست و چهارمین روز از بهار قرآن (ماه مبارک رمضان) با حضور در ستاد دیه استان مرکزی مبلغ ۱۸ میلیون تومان در راه آزادی زندانیان اهدا کرد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی اظهار کرد: اگر کمک کنیم این سنت هر ساله به بهترین شکل انجام شود، تنها به این افراد و خانواده‌شان کمک نکرده‌ایم بلکه یک سنت بسیار حسنه را همیشه در جامعه زنده نگه داشته‌ایم تا سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود.

اهدای ۲۰۰ میلیون تومان توسط دو جوان اراکی

وی افزود: در راستای پویش همدلی مؤمنانه دو جوان اراکی که خدمت وظیفه خود را در ندامتگاه مرکزی اراک گذرانده بودند، مبلغ ۲۰۰ میلیون برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد اهدا کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: این دو جوان اراکی در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان به پویش همدلی مؤمنانه در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پیوسته‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: جشن گلریزان مردم زرندیه نیز با جمع‌آوری ۷ میلیارد ریال به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی برگزار شد.

وی اضافه کرد: مردم نوع‌دوست، خیر و مؤمن زرندیه در جریان برگزاری اولین  جشن گل‌ریزان این شهرستان در ماه مبارک رمضان با اهدای ۷ میلیارد ریال زمینه‌ساز آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۵۶ محکوم جرائم غیر عمد در زندان ساوه با همت مسئولین و خیرین نیک‌اندیش آزاد شدند که رقم بدهی آنها حدود هفت میلیارد تومان بود که قسمتی از بدهی این مددجویان از طریق رضایت شکات بخشیده شده و حدود هشتصد میلیون تومان از بدهی زندانیان جرائم غیر عمد نیز از طریق پرداختی بلاعوض پرداخت شد و در حال حاضر ۲۲ محکوم جرائم غیر عمد در زندان شهرستان ساوه چشم‌انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153268

مهمترین اخبار ایران و جهان: